Hejsan, har en klippo med drivning, den startar lätt och går bra men när jag kommer in i lite högre gräs så orkar den inte och stannar. vad är felet? Jag har gjort ren förgasaren, haft bort och slipat ventiler men ingen skillnad.
Mvh Lars
 
M masen_54 skrev:
Hejsan, har en klippo med drivning, den startar lätt och går bra men när jag kommer in i lite högre gräs så orkar den inte och stannar. vad är felet? Jag har gjort ren förgasaren, haft bort och slipat ventiler men ingen skillnad.
Mvh Lars
P.s är en äldre klippo
 
F
Slipa knivarna?
 
A
luta den med handtagen neråt när gräset är blöt och högt..
Låt det torka och klipp igen så är det inga problem..

En Klippo har mulching som standard..
Så den mosar sönder gräset..... Vilket gör att det går tungt
 
Redigerat:
Jo det är problem, vet precis hur man gör och det sitter ny kniv på + nya däck. (min andra lika klippo går hur bra som helst)
 
A
M masen_54 skrev:
Jo det är problem, vet precis hur man gör och det sitter ny kniv på + nya däck. (min andra lika klippo går hur bra som helst)
Då får du prova att byta membran om det är en sådan förgasare.. Eller luftfilter...
 
A
M masen_54 skrev:
Jo det är problem, vet precis hur man gör och det sitter ny kniv på + nya däck. (min andra lika klippo går hur bra som helst)
vet inte om du förstod hur jag menade...
Men japp okej..
Vilken Briggs motor är det..?
 
Maskintok skrev:
vet inte om du förstod hur jag menade...
Men japp okej..
Vilken Briggs motor är det..?
 
  • Gräsklippare framför andra trädgårdsredskap i ett skjul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt filter, nytt stift, har skruvat med massor av klippare men aldrig med detta felet.
 
A
Briggs quantum (y)
har en likadan.
 
A
M masen_54 skrev:
Nytt filter, nytt stift, har skruvat med massor av klippare men aldrig med detta felet.
kollat packboxarna?
spolen, kan orsaka detta.
Men det är sällsynt..
 
Har lite spolar liggande så kan ju prova byta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.