Hej, jag planerar en utbyggnad mot trädgården (dvs vinter isolerat). Hade tänkt mig sätta vikparti /vikdörrar på ca 4m om konstruktören ger ok.

Jag har förstått att de är väldigt dyra. Vilka tillverkare har prisvärda produkter inom detta segment? Någon som kollat runt och jämfört?

Tack i förhand!
 
Hej,

Har samma frågeställning här, de vi har kikat på är från Nordiska fönster men de kostar runt 60-70 000, har du hittat några andra?



P pops_ skrev:
Hej, jag planerar en utbyggnad mot trädgården (dvs vinter isolerat). Hade tänkt mig sätta vikparti /vikdörrar på ca 4m om konstruktören ger ok.

Jag har förstått att de är väldigt dyra. Vilka tillverkare har prisvärda produkter inom detta segment? Någon som kollat runt och jämfört?

Tack i förhand!
P pops_ skrev:
Hej, jag planerar en utbyggnad mot trädgården (dvs vinter isolerat). Hade tänkt mig sätta vikparti /vikdörrar på ca 4m om konstruktören ger ok.

Jag har förstått att de är väldigt dyra. Vilka tillverkare har prisvärda produkter inom detta segment? Någon som kollat runt och jämfört?
P pops_ skrev:
Hej, jag planerar en utbyggnad mot trädgården (dvs vinter isolerat). Hade tänkt mig sätta vikparti /vikdörrar på ca 4m om konstruktören ger ok.

Jag har förstått att de är väldigt dyra. Vilka tillverkare har prisvärda produkter inom detta segment? Någon som kollat runt och jämfört?

Tack i förhand!

Tack i förhand!
 
Vi köpte vinterisolerade vikpartier av NorDan. Kvaliteten känns väldigt bra men priset var där efter.
 
Tack för svar!
 
Funderar på samma sak.
6 m långt vikdörr parti i aluminium, 6 delar
Fick offert från Lumico (Estonia) på 67000kr inkl transport och moms
 
P PelleSvensson skrev:
Funderar på samma sak.
6 m långt vikdörr parti i aluminium, 6 delar
Fick offert från Lumico (Estonia) på 67000kr inkl transport och moms
Hur har det gått med Lumico? Precis fått nästan samma offert som dig.
 
Hej
Jag har inte bestämt mig än. Har bett om referenser i Sverige för att få någon kunds synpunker
Har du gått vidare?
 
Bumpar för uppdatering. Någon av er som kon någon vart? Jag sitter i samma båt och ska bygga till.
 
6 m är långt.
Delar man det i 6 dörrar så blir det mycket karm som skymmer sikten utåt.
Vikdörrar har ju karm bredvid karm, skjutdörrar går ju karmen omlott så jag valde dörrar.
Då fick jag 4 lika stora fönster där jag öppnar upp mittdelen så 3 m helt öppet.
Min tanke är ju den att hur många dagar har jag helt öppet ut och hur många dagar helt stängt
Då det är stängt en stor del av året så valde jag att ha bättre utsikt så många dagar som möjligt;)
Kör gärna och titta, beroende på vad för rum man har innanför så får man välja vad som passar till sig själv.
 
Monterade Skånska byggvarors vikdörrar, dom är väl bland dom billigare men kvaliteten var tyvärr också därefter... väldigt klena gångjärn.

Gillar dock möjligheten att helt öppna upp, störst inte nämnvärt av alla bågar som skymmer sikten...
 
L Liljeros skrev:
Monterade Skånska byggvarors vikdörrar, dom är väl bland dom billigare men kvaliteten var tyvärr också därefter... väldigt klena gångjärn.

Gillar dock möjligheten att helt öppna upp, störst inte nämnvärt av alla bågar som skymmer sikten...
Vad innebar "klena gångjärn"? Har de inneburit problem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.