Hallå alla händiga !

Jag hsr slitit ut en gammal äcklig plastmatta och fick fram masonit (vilket jag visste att jag skulle få fram.) Vet att de finns ett bra trägolv under.

Den stora frågan är iaf hur jag nu får bort masoniten som är spikad och sitter som as :rofl:

Den är spikad vad de ser ut som
 
  • Gamla golvmaterial delvis borttagna visar masonitlagret och dold trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett rum med en masonitskiva på golvet och väggpaneler som målats vita.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal masonitskiva med rester av plastmatta och synliga spikhuvuden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Totte_S Totte_S skrev:
Med massa jobb och bra verktyg.
Tex ett litet bräckjärn [länk]
en sån här kan oxå vara bra
[länk] junior

Det brukar sitta en liten dyckert var 20 cm ungefär.

Tack
 
Totte_S
Det underlättar med bra sällskap, trevlig musik och lite tilltugg ;)
 
  • Gilla
Nattisch
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Det underlättar med bra sällskap, trevlig musik och lite tilltugg ;)
Haha de enda jag kan få tag på är musik:crysmile: De får duga för idag :p
 
Totte_S
Ok, i brist på perfekta verktyg kommer du ganska långt med en liten hammare med "spikutdragare" och en liten hovtång, men du vill nog ta det lite försiktigt runt spikarna för jag gissar att du vill ha undergolvet synligt efteråt. Ett knep är att ta en bit masonit och lägga som skydd mellan brädorna och verktyget när du drar upp spikarna.
 
  • Älska
Nattisch
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Ok, i brist på perfekta verktyg kommer du ganska långt med en liten hammare med "spikutdragare" och en liten hovtång, men du vill nog ta det lite försiktigt runt spikarna för jag gissar att du vill ha undergolvet synligt efteråt. Ett knep är att ta en bit masonit och lägga som skydd mellan brädorna och verktyget när du drar upp spikarna.

Tack tack tack för dina bra tips :love:

Har fått bort lite nu o jag dööööör av lycka :D
 
  • Delvis borttaget golvmaterial på trägolv med tegelvägg i bakgrunden illustrerar renoveringsframsteg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bygg_katt och 2 till
  • Laddar…
Totte_S
Kul! Det där ser faktiskt ut att vara ett ovanligt trevligt undergolv! Utan lim också! Det hade jag börjat med att bara skura som attan med såpa, helst linoljesåpa, bara för att se hur det ser ut. Du får visa hur långt du kommit i morgon :rofl:
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Kul! Det där ser faktiskt ut att vara ett ovanligt trevligt undergolv! Utan lim också! Det hade jag börjat med att bara skura som attan med såpa, helst linoljesåpa, bara för att se hur det ser ut. Du får visa hur långt du kommit i morgon :rofl:

Update: jag hann såhär långt i gårkväll, så blir nog klar i kväll :rofl: #adhdtogöver
 
  • Golvrenovering pågår med dammsugare, delvis borttaget golv och tröskel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Glöm inte att få bort alla spik :)
 
  • Gilla
Nattisch
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.