Jag kom över fasta elitfönster, men nu undrar jag hur jag gör med fönsterfoder på utsidan , mina fönster har aluminium utsida , lägger jag träfodret på dessa, jag börjar förstå att dessa ej är ”villafönster” Del av ett fönster med aluminiumkant och vitmålat träfoder som visar en närbild på en möjlig installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvärsnitt av ett fönster med vit inre ram och svart aluminium utsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
finns inga särskilda villafönster bara med eller utan aluminium,båda sorterna används till villor

skall de sitta jäms med fasaden eller bit innanför
bild på fasaden?
 
Tack för svar, detta nya fönster saknar skåran för fönsterblecket den sitter på undersidan och vår gamla på framsida Närbild av ett fönsterhörn där fönsterbleckets skåra saknas, med matta och trägolv i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slitet träfönster intill tegelmur som saknar skåran för fönsterblecket på fönstrets undersida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack så mycket för hjälpen!
 
Hur ska plåten se ut om man vill använda spåret i aluminiumet istället för att nita? Finner inga bilder på nätet som visar detta.

Och hur fäster man dessa? Kan man limma i aluminiumspåret istället för att krångla med låsbleck?

Plåtslagaren menar att han alltid nitar, medans Elitfönster säger att spåret ska användas. Ingen kan förklara närmare hur eller varför...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.