Krilleman Krilleman skrev:
Succé är bara förnamnet på dessa hycklare! :rofl:
Miljöpartiet brukar ju verka genom utpressning - Åsa Ransom;)
 
  • Haha
mexitegel
  • Laddar…
Krilleman
M Myckling skrev:
Miljöpartiet brukar ju verka genom utpressning - Åsa Ransom
Det beror ju på hur man tänker.... Pickup i kombination med tunga stenar eller inte....

:thinking::thinking::thinking:

 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
triada och 3 till
  • Laddar…
P
Fotografen Fotografen skrev:
Tyvärr misstänker jag att moderna tändsystem/motorstyrsystem kräver minst två vevaxelvarv för att orientera sig var i motorcykeln man är innan motorn startar.
Värre än så. Tändsystemet i en modern bil fungerar nog dåligt med urladdat batteri.
 
P
Fotografen Fotografen skrev:
Du menar Esso?
Jag körde förbi en Gulf-mack igår. Jag trodde inte att sådana fanns fortfarande.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Krilleman
Eller "sigma" kanske kan hjälpa oss ur krisen....

Eller har hon kanske glömt bort att den fanns?

 
P
K knipo skrev:
Jo, det heter verkligen Statoil. I varje fall i mitt huvud.
Men visst hette det väl Norsk Hydro innan?
Statoil och Norsk Hydro gick ihop (fusion) nån gång efter sekelskiftet.
Esso minns jag väl från när jag var liten, men det försvann väl någon gång på 80-talet?
Mobil
Caltex
Koppartrans
är några gamla bensinbolag jag vagt minns.
 
nino nino skrev:
CD växlare till bilen, köpte en stereo med 6skivors växlare -94 för 10.000:-
Fick bilen stulen och man fick endast ut ersättning för 1cd skiva då, den man spelade sist.

En skiva kostade väl runt 150:- då
Var med om samma sak, hade MD-stereo med CD-växlare i en bil som blev stulen, så efter det blev CD-stereo med MD-växlare och aldrig mer originalskivor i bilen.

V videopac skrev:
DCC var väl bra? Förutom att det kom lite fel i tiden bara. Hade inte någon sådan när det begav sig men nu har jag några maskiner (inklusive den bärbara) liggandes i källaren :D

Grymt ljud, kunde spela vanliga kassetter... smart egentligen. Som sagt, synd på timingen bara.
Ja, hade DCC kommit några år tidigare hade det kanske gått bättre för, men man var ju fortfarande tvungen att spola för att komma till rätt låt...
 
P
K knipo skrev:
Jo, det heter verkligen Statoil. I varje fall i mitt huvud.
"I Spain, first you marry. Then you Statoil!"

 
Redigerat:
  • Haha
claym
  • Laddar…
Krilleman
P pmd skrev:
"I Spain, first you marry. Then you Statoil!"
Jag hade tröjan tills den inte längre var tillräckligt stabil att bäras efter 8975 tusen tvättar....

"First U Marry, then U statiolia"

Jag bar den med 100% stolthet ska tilläggas! :p:p

Finns den att köpa idag skulle jag handla den direkt. Någon som kan länka till lämplig butik för köp idag?

10464_m_9670.jpg
 
hsd
j.f.s j.f.s skrev:
På en promenad i Gävle tidigare i år. Visst har jag sett kassettband då och då i kartonger osv men ett ute vet jag inte hur länge sedan det är. BASF också :love:
Lou Ottens, mannen som uppfann kassettbandet, har avlidit 94 år gammal, rapporterar nederländska medier.

Den nederländske ingenjören började arbeta för Philips 1952 och 1960 blev han chef för den nystartade avdelningen för produktutveckling. Två år senare presenterade han sin banbrytande uppfinning.

Ottens var trött på de otympliga rullbandspelarna och ville ha något som var litet nog att få plats en jackficka. När kassettbandet introducerades för omvärlden på en mässa i Berlin 1963 var det med sloganen ”Mindre än ett paket cigaretter!”.

I en intervju med Time i samband med kassettbandets 50-årsjubileum sade Ottens att det var ”en sensation från dag ett”.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Företaget IMP-data, där man lade en order på en PC- klon, fick vänta på båtfrakten c:a 1 månad innan leverans. Själv blev jag mycket glad, när jag upptäckte att min AT, som kom, hade fått den högre klockhastigheten 8 MHz istället för IBM:s original 6 MHz. Dessutom var priset bara hälften, så det räckte med 35.000:- + moms !
 
  • Haha
  • Gilla
triada och 5 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag körde förbi en Gulf-mack igår. Jag trodde inte att sådana fanns fortfarande.
Det är mer att de finns igen än fortfarande. Gulf i Sverige togs väl över av Q8, som sen bildade OKQ8 med OK. Men nu är de som sagt tillbaka om än i liten skala.
 
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Såg en sådan här på "stan" igår. De var länge sedan jag såg en sist!

[bild]

Det är alltså en dragsmällare som någon misslyckats med (inte helt ovanligt, de var aldrig särskilt säkra kort). Enda användningsområdet vi hittade för dem (på det sena sjuttiotalet) var att knyta dem mellan dörrhandtaget och karmen i radhusområdet och sedan ringa på.

Men vi var ju inte så stora och erfarna förbrytare, så vi åkte alltid dit... ;)

Jag antar att de är olagliga att sälja i Sverige idag.
Nädå, de går att köpa idag, och funkar fint till höj-och-sänkbara skrivbord ...
 
  • Haha
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
A Alfons3301 skrev:
Neurosedyn
Äh det skrev jag ut så sent som för 3-4 år sen…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.