Vi ska köpa hus och tänkte flytspackla golvet. Har ni några kloka gissningar eller kunskap om pelaren. Kan den tas bort?
 
Det vore bra om du kunde komplettera med antingen bilder eller en ritning. I annat fall blir det bara en massa gissningar.
 
Tack! Problemet är att det är ett hus/sommarhus vi tänkt att köpa så vi har inga ritningar eller så. Men min gissning är att den nog hamnat där när man installerar golvet. Att man kanske tagit bort en vägg eller bara att den ska stödja tyngden.
 
Svårt att säga något då, men en kill-gissning är att ni behöver ha den kvar. Det är sällan man ställer upp en pelare bara för syns skull. Sorry, gissar att det inte var vad du ville höra.
 
Düsseldorff
Men du kan ju inte bara fråga om en pelare kan tas bort så där i största allmänhet. Hur ska nån kunna svara på det?
 
  • Gilla
whak
  • Laddar…
Klart att jag inte förväntar mig ett exakt svar om hur många kg tryck som golvet klarar ifall man tar bort den. Det jag är ute efter är fler perspektiv och ögon från folk som är mer vana vid sånt än vad jag är. Lättare att ställa rätt frågor och ha mer kött på benen ifall man fått med sig kloka tankar från mer kunniga.
Förstå mig gärna rätt.
 
S Slobban skrev:
Svårt att säga något då, men en kill-gissning är att ni behöver ha den kvar. Det är sällan man ställer upp en pelare bara för syns skull. Sorry, gissar att det inte var vad du ville höra.
Tack för svaret. Det var ju min spontana tanke direkt när jag såg den :)
 
Vilken pelare?!!
 
  • Gilla
whak och 1 till
  • Laddar…
Bara jag som inte ser bilden?
 
Düsseldorff
W whak skrev:
Bara jag som inte ser bilden?
Finns ingen bild. Föreställ dig random pelare och fundera på om den kan tas bort. :rolleyes:
 
  • Gilla
Enber och 1 till
  • Laddar…
Renoveringsprojekt med stolpe stödjande en trätrappa i ett oavslutat rum med betonggolv och väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den stolpen. Jag la till två bilder och fick det bekräftat men måste ha fallit bort. Sorry.
 
  • Gilla
whak
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Finns ingen bild. Föreställ dig random pelare och fundera på om den kan tas bort. :rolleyes:
Haha! Ja lite svårt. Jag la till bild men vet inte. Måste gjort något fel när jag tryckte på skicka. Nu ska den finnas med :crysmile:
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
Det där är ju en stämp. Inget bra tecken direkt. Sitter nog där den sitter av en bra (dvs dålig) anledning.
 
Den kan inte tas bort utan att ersättas av något annat. Det avkapade bjälklaget bärs upp av denna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.