Ska byta ut mitt gamla trästaket mot ett nytt. Problemet är att det gamla inte går ändå fram till Gunnebo och att Gunnebo är gjutet i en klump i marken så jag kommer inte med ett jordankare. Min tanke är att sätts regeln ovan mark och borra hål i Gunnebo och sen skruva fast regel i Gunnebo. Bättre tips? Bättre sätt? Kom med förslag. Foto kan tas.
Mvh Ingrid Bergström
 
  • Trädgård med gammalt trästaket, grönt stålstaket och Gundebos stolpe i marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I Ingrid HB skrev:
Ska byta ut mitt gamla trästaket mot ett nytt. Problemet är att det gamla inte går ändå fram till Gunnebo och att Gunnebo är gjutet i en klump i marken så jag kommer inte med ett jordankare. Min tanke är att sätts regeln ovan mark och borra hål i Gunnebo och sen skruva fast regel i Gunnebo. Bättre tips? Bättre sätt? Kom med förslag. Foto kan tas.
Mvh Ingrid Bergström
Kan du inte bara sätta jordankaret där stolpen sitter nu och låta regeln gå ända fram till gunnebostolpen. Blir så kort bit som regeln inte kommer sitta fast så det gör inget.
 
Du menar sätta staketet, färdiga sektioner, ända fram till Gunnebo?
Mvh Ingrid
 
Ja precis. Jag var tvungen att sätta mitt jordspett hemma en bit ifrån brevlådan.
Så här. Jordspett monterat vid en staketplanka en bit från en svart brevlåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jättetack för tipset. Så blir det. Andra alternativ är för omständliga.

Tack från Ingrid
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.