Jag har ett relativt nybyggt garage och vill täppa till porerna i betonggolvet så det blir mer tåligt mot oljefläckar, smuts och blir mer lättstädat.
Har kollat på Biltemas Betonglasyr och BetSil. Är det någon som har erfarenheter av någon av dessa och kan berätta om fördelar och nackdelar hos dem?
 
  • Gilla
mecheli och 1 till
  • Laddar…
K Karlsta skrev:
Jag har ett relativt nybyggt garage och vill täppa till porerna i betonggolvet så det blir mer tåligt mot oljefläckar, smuts och blir mer lättstädat.
Har kollat på Biltemas Betonglasyr och BetSil. Är det någon som har erfarenheter av någon av dessa och kan berätta om fördelar och nackdelar hos dem?
Våtrumsgrund finns också på en annan byggfirma på B...kanske en Bra grund
 
H Hussematte skrev:
Våtrumsgrund finns också på en annan byggfirma på B...kanske en Bra grund
Ok, men våtrumsgrund känns mer som nått man har på väggen i tvättstugan. I alla fall har jag det där och då ska det målas på det sedan, vilket inte var tanken med betonggolvet i garaget.
 
  • Gilla
OveLönnqvist
  • Laddar…
Hej! Bra topic, funderar själv på samma, är månne biltemas medel gjort av betsil? Bor själv i Finland, och hade tänkt beställa betsil, tills jag märkte biltema har ett nästan likadant.. Hur blev det, vilket medel valde/väljer du, om det blivit av?
 
O OveLönnqvist skrev:
Hej! Bra topic, funderar själv på samma, är månne biltemas medel gjort av betsil? Bor själv i Finland, och hade tänkt beställa betsil, tills jag märkte biltema har ett nästan likadant.. Hur blev det, vilket medel valde/väljer du, om det blivit av?
Har inte provat än. Men Betsil ligger i närheten så jag ska prata med dem mer.
 
Har funderat lite från och till, men beställde en 10l dunk betsil häromdagen så får man testa, betsil verkar iallafall vara lite mera high end
 
  • Gilla
Karlsta
  • Laddar…
Berätta gärna hur du tycker att det blev. Om du täckte hela golvet eller bara gångytor. Jag tänkte fuska lite och inte ta bakom kyl och frys och under en del stora lagerhyllor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.