Någon som anlitat dem? Funderar på att göra det då de lämnat en bra och prisvärd offert. Man har ju lärt sig att vara lite skeptisk när allt ser lite för bra ut.
Skall bygga till på altan, gjutas och sättas upp staket mm.
 
BirgitS
Det är bara ägaren som jobbar i företaget och han drar bara in några 100 000 om året, vilket inte ger en heltidslön efter att omkostnader och skatter är betalda. Väldigt blandade näringsgrenar och verksamhetsbeskrivning, men du verkar ju behöva någon som gör lite av varje inom bygg.
https://www.bolagsfakta.se/5565634309-VIMED_Aktiebolag

Be om referenser som du kan ringa.
 
Ja jag har också kollat upp det, verkar vara ett företag som sålt väskor från början..
Men ska höra med några referenser, privatpersoner som de angett i offerten.
 
Bolaget har funnits sen 1999 och nuvarande styrelse har suttit sen 2011. De är inte inblandade i några andra bolag.

2020-03 böt man från väskor och handskar till bygg, och samtidigt sjönk omsättningen till hälften-ish. 2020-11 anställde man sin första person.

Skulle jag göra en (kvalificerad) killgissning så har fru Vimed krängt väskor sedan 2011, medan herr Vimed har snickrat i bolaget (svart?). När corona kom lade man ner butiken och böt inriktning på företaget som redan fanns. Orkar man leta upp namnen och googla dem hittar man säkert mer....
 
Något sådant kan vara rimligt ja. De referenser jag hittills hört med är dock bara positiva, så vi får se lite om jag får in fler offerter.
 
De fick göra delar av jobbet iaf, främst målarjobb och det blev ok. Lite småstrul med pålägg osv men inget oväntat. Däremot ställde jag mig tvekande till deras kompetens gällande bygg av bärande konstruktion och valde en annan firma.
 
  • Gilla
Martin.M
  • Laddar…
B Brieffe skrev:
De fick göra delar av jobbet iaf, främst målarjobb och det blev ok. Lite småstrul med pålägg osv men inget oväntat. Däremot ställde jag mig tvekande till deras kompetens gällande bygg av bärande konstruktion och valde en annan firma.
Tack för uppföljning uppskattas /Kycklingen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.