Ja jag provar igen ser om det finns något supereffektivt sätt.

Men i källaren sitter då detta vita, väldigt vassa skitet som då inte längre är vitt utan snarare gult. Och källaren är givetvis favoritlekplatsen för ungarna och skulle någon ramlar emot väggen vill jag fan inte veta hur det kommer se ut.

Jag har provat att slipa väck topparna och bredspackla det samt bredspackla det oslipat. Det har jag gjort precis så det dröjer ju 12h innan man ser resultat.
Jag har också kört betongslipskiva på vinkelslip. Det är ett jävla dönikejobb och mögar ner så satans så det sätter jag som sista utväg.

Är det någon som har något bättre tips?

Gulnat grovt strukturtapet på en källarväggsyta med kridthuset framför och renoveringsverktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gulnat och vassa toppar på strukturerad källarvägg med synliga skador och smutsfläckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vafan ingen som har något tips??
 
Kanske färre svordomar och trevligare ton så kommer kanske fler att känna sig manade...

Är det torr innervägg kan du putsa med gipsputs rätt enkelt. Är du osäker på att putsa kan du också limma på gipsskivor med gipsputs som "lim".

Är det yttervägg med risk för fuktvandring är det en cementbaserad puts som gäller och färg som "andas" (silikatfärg).
 
  • Gilla
MarcusRask
  • Laddar…
Hyr en slipmaskin (typ Flex) med en bra dammsugare så blir det trevligare att slipa ned.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.