Ska slipa mitt garagegolv. Slipade det aldrig bär jag gjöt för 15 år sedan utn målade med epoxi direkt på den grova ytan. Stört mig på att skräp fastnar på golvet på grund av den grova ytan så nu ska jag slipa det och måla om.
Ni som har erfarenhet, hur lång tid tar det att slipa golvet(34kvm)? Ska hyra en stor och en liten slip, tips på genomförandet?
Har en liiten spricka på ett ställe som är som en nagel tjock(1mm), vad ska jag spackla med innan jag målar?
 
Åsa Lund
Vet inte tiden som behövs för att slipa. Men en så liten spricka fyller du ganska lätt med färg?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vet inte tiden som behövs för att slipa. Men en så liten spricka fyller du ganska lätt med färg?
Eller målargfog..
 
A
T trojlee skrev:
Ska slipa mitt garagegolv. Slipade det aldrig bär jag gjöt för 15 år sedan utn målade med epoxi direkt på den grova ytan. Stört mig på att skräp fastnar på golvet på grund av den grova ytan så nu ska jag slipa det och måla om.
Ni som har erfarenhet, hur lång tid tar det att slipa golvet(34kvm)? Ska hyra en stor och en liten slip, tips på genomförandet?
Har en liiten spricka på ett ställe som är som en nagel tjock(1mm), vad ska jag spackla med innan jag målar?
Betonggolv?
par dagar som ovan...
Det skakar gott i handlederna... ;)
 
Fick garagegolvet sanerat (svartlim med asbest, ca 35kvm) av saneringsfirma, betalade lite extra för att de skulle köra med en större maskin som gav ett slätt golv att måla på
(HTC istället för en "ABS" som de brukar köra annars).
Tog dem mindre än två dagar.

Jag spacklade gropar med husfix men slarvade nog med vidhäftningen.

Tomt garagegolv efter sanering, fläckigt och i behov av spackling, redo för målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat garagegolv med slät yta redo för målning, spår av spackling synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat garagegolv som är slätt och målat, med väggar förberedda för ytterligare arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ardex a46 tål fukt, torkar snabbt och klarar skapliga laster
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.