Lite faktafel? Hela förslaget tycks bygga på faktafel.
Det blir lätt så när man inte vet vad en fastighet är. Obebyggda fastigheter har dessutom inget tak på avgiften.
 
  • Gilla
Pin och 5 till
  • Laddar…
M
Vilka päron! Istället för att lägga tiden på att skriva en helt felaktig debattartikel kunde de ta reda på vilka regler som gäller idag. Och som vanligt så tar Sydsvenskan in allting fullständigt utan faktakoll.
 
  • Gilla
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
Artikelförfattarna kommer bli stora politiker, de visar redan nu hur dålig verklighetsförankring de har :crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Trixen och 9 till
  • Laddar…
Undrar hur många villor på 350 kvadrat det finns i centrala Malmö…

EDIT: Det stod visst 650 kvadrat. Jag tror de är färre…
 
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Det är ju ett ungdomsförbund, inte direkt ovanligt att de har extrema förslag.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Lite faktafel men spännande framtid vi går till mötes om detta är hur förslagen kommer se ut i framtiden för hur våra bostäder ska beskattas. Lämna gärna politiska kommentarer åt sidan.
[länk]
Det blir svårt att kommentera ett politiskt förslag utan att göra politiska kommentarer.
 
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
M
A andersmc skrev:
Det blir svårt att kommentera ett politiskt förslag utan att göra politiska kommentarer.
Jag tror du förstår vad jag menar. Man kan mycket väl diskutera ett förslag utan att det eskalerar till ytterligheter vart man står politiskt. Detta var ett inlägg i debatten som innefattar merparten av oss på forumet i egenskap av egnahemsinnehavare. Jag bryr mig ytterst lite från vilken partitillhörighet förslaget härstammar ifrån, det är förslaget som sådant jag ville åsynligöra utan att det blir politisk pajkastning.
 
Uppenbarligen borde rösträttsåldern höjas då det står klart att hjärnan inte är färdigutvecklad i de åldrar som artikelförfattarna befinner sig i.
 
  • Gilla
Enolf och 4 till
  • Laddar…
De verkar ha missat att tomt/mark beskattas fortfarande efter taxeringsvärde och utan tak. Det är bara fastighet med byggnad som har den kommunala fastighetsavgiften med begränsning.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
E
Undra hur många 20-27 åringar som är sugna på att under vintern bo i ett icke vinterbonat fritidshus, utan tillgång till ordentlig vatten/avlopp och el.
Närheten till krogen och bra 4G täckning gör väl dess boenden mer poppis.

Slottet däremot bör ha ganska många oanvända rum, jag paxa ett par stycken så ungarna har någonstans att bo när de blir 20.
Centralt, hög standard, bra säkerhet osv.
 
  • Gilla
Trixen och 1 till
  • Laddar…
Icke att förglömma (även om debattörerna verkar glömt det) är att många av dem som äger en sommarstuga, till vardags bor trångt i en stad. Hur ska dessa förhållanden beskattas, månntro?
 
HOBBY ARCHITECT
  • Haha
SonnyListon
  • Laddar…
Nej, har man en sommarstuga vill man kanske inte hyra ut den, man vill väl vara där själv ibland, skatt baserat på mark istället för fastighet? 650kvm i Malmö, hur många kan det gälla egentligen , nåt 10-tal som knappast bryr sig. Varför skriver man ens nåt så dumt.
 
  • Gilla
Enolf och 1 till
  • Laddar…
Och om nu sommarhusen och del av ”lyxvillorna” mot förmodan skulle hyras ut så skulle dessa bostadslösa ungdomar ändå inte gator att betala hyran.

Att bygga billigt, hur ska det gå till? Slopade regler om tillgänglighet och utländsk arbetskraft?

Precis allt är fel eller motsägelsefullt i inlägget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.