F
SamiHus SamiHus skrev:
Hej
Ska bygga ett eget bord nu och funderar lite på vad jag ska använda som bordsskiva.
Antingen massivt ek eller så tänkte jag björkplywood med något limmat, melamin? Hittade dessa på Amazon, tror ni det är tillräckligt hållbart?
[länk]

Har ni andra förslag?

Hur ser era bord ut?
Jag borde inte tycka nåt för detta är absolut inte min core business men jag har en bekant som byggde av riktigt tjock slitplyfa. Jag har inte mätt den men skulle gissa på 18mm. Det verkade grymt bra och såg väldigt proffsigt ut. Kan ha varit blank formplywood med.

https://www.hornbach.se/shop/sok/artikel/slitskyddsplywood
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
F fsn skrev:
Jag borde inte tycka nåt för detta är absolut inte min core business men jag har en bekant som byggde av riktigt tjock slitplyfa. Jag har inte mätt den men skulle gissa på 18mm. Det verkade grymt bra och såg väldigt proffsigt ut.

[länk]
Hur raka är dom skivorna?
Dom kostade dock lite väl mycket och är rätt stora.
 
F
SamiHus SamiHus skrev:
Hur raka är dom skivorna?
Dom kostade dock lite väl mycket och är rätt stora.
Det kan ha varit den blanka varianten, formplywood. Jag uppfattar dessa som bra raka. Han hade extruderade aluminiumlinjaler på sidorna med rätt grov profil för att spänna upp linjaler och jox, vet inte om dom på nåt sätt rätade ut allt men det bordet var rakt.

jag kan kolla om jag har nån gammal bild i telefonen, det var säkert 4 år sen ajg såg det. Bordet var rätt stort och hade två olika fästen för fräs från två olika håll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.