Jag en bod med trägolv som jag tänkte fixa till för att sätta in en honungsslunga och lite annan förvaring. Nu är det bara ett vanligt trägolv, men jag funderar på vad jag skall lägga in där i stället. Det måste ju vara något som går att torka av och något som tål att det inte är rumstemperatur året runt. Vad finns för förslag?
 
Betonggolv men det kräver en del jobb. Ska det vara lättstädat så krävs att plattan håller sig torr och sen kör du epoxi på. Ett annat alternativ är att du lägger en plastmatta på trägolvet. Dock måste du slipa trägolvet så det är jämnt och lägga masonit under som du limmar i skarvarna. Nu vet jag inte vilket skick trägolvet är i och om det finns fukt underifrån.
 
Inte behöver du slipa trägolvet för att lägga plastmatta. Det går fint att lägga en skiva på befintligt golv om du upplever det för ojämnt för att lägga plastmatta direkt.

Jag slår ett slag för linoleum om du vill ha slätt och lättstädat, men det passar dåligt om du frekvent tänker slabba med vatten.
 
F fribygg skrev:
Inte behöver du slipa trägolvet för att lägga plastmatta. Det går fint att lägga en skiva på befintligt golv om du upplever det för ojämnt för att lägga plastmatta direkt.

Jag slår ett slag för linoleum om du vill ha slätt och lättstädat, men det passar dåligt om du frekvent tänker slabba med vatten.
Man behöver ju inte spola vatten direkt på golvet. Det är mer att man ska kunna torka av det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.