Jag har några lite dumma fråga kan tyckas. Men är ändå rätt viktigt för mig som är ny innom detta område. Kommer att behöva en VVS Hantverkare i några timmar och en elektriker i kasnke 8 timmar. Jag bor i stockholm (Innanför tullarna).
Tacka på förhand.

Hur lång tid innan jag behöver en hantverkare ska jag vara i kontakt med dem?
Hur exakt kan manvara med tiden?
Kan man får dom att komma en viss dag en viss tid?


Och hur hittar jag bra Hantverkare?

Tack på förhand!
 
Jag har en rörmokare som har hållit på och installerat min fjärrvärme varje vecka sedan jul. D.v.s. han har inte varit här än, men han ringer varje torsdagskväll och tänker komma nästa vecka när "ett stort jobb i Dalarna" eller liknande är klart. Imitt fall är det ingen större brådis (det vet inte han...) utan jag kan nästan längta efter veckans bortförklaring. Min granne hade en annan firma, men det fungerade ungefär lika. Så, att boka en viss tid, en viss dag känns avlägset . Möjligtvis fungerar det lite mer punktligt på andra håll i landet, men här på östgötska obygden får man vara glad att man iallafall har någon som kommer hit, någon gång. Elektrikern har varit lite smidigare, men mest beroende på att det är en kompis som fått många hjälpande händer till sitt hus under åren...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.