Hittade detta i tvättstugan i dag. Tror ni att det kan vara avföring från en råtta?

Det var platt när jag hittade den mitt i tvättstugan men sedan tryckte lite mer och den var ganska mjuk. Har inga husdjur hemma.
 
  • En person i plasthandskar håller misstänkt råttavföring över en diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att råttor brukar trycka ut ett antal lortar på samma ställe så om du bara hittat en talar det emot att det är en råtta. Jag vill även minnas att avföringen inte är platt utan mer cylinderformad.

Inte mycket till hjälp, men men.

Bonus: Jag kan inte låta bli att tipsa om att du skaffar nya handskar med bra passform. Jag har arbetat med liknande handskar du har på dig och det har varit ett helvete varje gång.
 
  • Gilla
naderiano
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Jag tror att råttor brukar trycka ut ett antal lortar på samma ställe så om du bara hittat en talar det emot att det är en råtta. Jag vill även minnas att avföringen inte är platt utan mer cylinderformad.

Inte mycket till hjälp, men men.

Bonus: Jag kan inte låta bli att tipsa om att du skaffar nya handskar med bra passform. Jag har arbetat med liknande handskar du har på dig och det har varit ett helvete varje gång.
tack för svaret @Trunk (och för bonus ☺️)
 
A
Har ni en grovingång så man kan gå in direkt i tvättstugan eller har ni yngre barn?

i så fall skulle jag tro att någon tagit med sig korven ( i tillplattad form) utifrån, antingen under sko eller fast på strumpa.
 
  • Gilla
naderiano
  • Laddar…
ytterdörren är ganska nära tvättstugan. mycket möjligt att man hade tagit m3d sig "korven" tack för tipset (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.