Hej,
Barnen har nu äntligen hittat lite kompisar i området där vi vistas på somrarna.
En kompis har "trädgårdspool"
En annan kompis har studsmatta
... vad kan vi hitta på? Tomten är liten och de springer runt o leker hos varandra så vill gärna erbjuda något annat roligt. De behöver vara något vi kan "städa bort" på hösten.
Tacksam för idéer!
 
  • Gilla
vitt_prio143
  • Laddar…
A
Badmintonnät, basketmål, fotbollsmål eller köp en slip and slide bana man glider på.
Det mesta är bara kul en stund så låt det inte vara för dyrt, annars är ett uppspänt lakan och en projektor något fantastiskt coolt för film en fredagkväll i trädgården!
 
  • Gilla
mugatu
  • Laddar…
Pal92 skrev:
Badmintonnät, basketmål, fotbollsmål eller köp en slip and slide bana man glider på.
Det mesta är bara kul en stund så låt det inte vara för dyrt, annars är ett uppspänt lakan och en projektor något fantastiskt coolt för film en fredagkväll i trädgården!
Tack för många superbra idéer och goda råd!
Slip and slide låter som en bra grej som även vattnar gräsmattan o bandminton låter enkelt o bra.
Det sista är ju fantastisk ! En ljummen augustikväll under stjärnorna:D
 
Jag satte upp en bräda mellan två träd för att själv kunna träna i ringar och tjockt rep att klättra i. Det blev så populärt att alldeles för många kom förbi så jag fick ta ner allt. Plötsligt var det kusiner till grannar som mina egna inte umgicks med som skulle klättra oinbjudna. Därtill har jag ansvar för det jag satt upp, ifall något skulle hända.
Så vad sägs om ett djungelgym? Monkey bar, romerska ringar, klätterrep...
 
harry73
Repgunga i ett träd
 
Badminton är mitt förslag också , för övrigt så börjar ju varje trädgård med barn se ut som Liseberg numera, vi har studsmatta, mindre pool, gungsställning, lekstuga, trädhus, hängmattor, badminton, käpphäststall och det ser likadant ut för alla grannar med barn.Men nånting måste man ju använda verktygen till. Men knappt nåt används. jag brukar bada i poolen, ingen har nog varit i studsmattan senaste månaden och lekstugan har blivit förvaring av diverse skit.Men dom spelar badminton.
 
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Ett "hål" för frisbeegolf?
 
Dom har även börjat med Volleyboll över badmintonnätet vilket verkar vara uppskattat, 11 och 13 är mina barn.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Bågskytte? Hur gamla är barnen?
 
Fadai
Nästan alla brukar gilla badminton!
 
En höjdhoppställning som också funkar som stolpar för badminton och volleyboll. Har ni en gammal sandlåda så är det bara at riva ena sudan och gräva ner en ansatsbräda.

Styltor

En lina på låg höjd.

Klättervägg

En yta att snickra på.
 
Slackline är kul och bra övning
 
Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Jag satte upp en bräda mellan två träd för att själv kunna träna i ringar och tjockt rep att klättra i. Det blev så populärt att alldeles för många kom förbi så jag fick ta ner allt. Plötsligt var det kusiner till grannar som mina egna inte umgicks med som skulle klättra oinbjudna. Därtill har jag ansvar för det jag satt upp, ifall något skulle hända.
Så vad sägs om ett djungelgym? Monkey bar, romerska ringar, klätterrep...
ojojoj! ja, att ha något de kan klättra i o busa med låter onekligen som en idé som applåderas av barn (o vuxna). Låter ju kanon om man hade ett utegym hemma! Nu är tomten liten men en ring på äppelträdet kanske funkar ?! Tack för en superidé!
 
harry73 harry73 skrev:
Repgunga i ett träd
såklart!! funkar alltid, speciellt om man har sand under så man kan hoppa!!
 
V Ville_Vessla skrev:
Badminton
Fadai Fadai skrev:
Nästan alla brukar gilla badminton!
Låtersom Badminton med flexibílitet att kunna användas till vollyboll o höjdhopp är beprövad idé vi bör satsa på.
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Bågskytte?
Tyvärr är tomten för liten men du är inne på rätt spår! Vi har gjort massa pilbågar som de leker med i skogen.

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Ett "hål" för frisbeegolf?
hål?? ska man träffa hålet?
Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Slackline är kul och bra övning
detdär kände jag inte till, men är den transporterbar kanske man kan ta med o spänna mellan olika träd i skogen? det blir ju perfekt till kalas!!

Tack ni alla!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.