Jag har gamla kabler överallt i huset och vill byta dom till en enkel system. Var måste man börja?
 
Börja med att hitta första telefonjacket på inkommande ledning. Därifrån kan du riva resten och sedan dra nytt om det behövs.
Jag kopplade själv precis bort allt och drog nätverkskablar i rören istället. Det fasta abonnemanget lär försvinna snart i alla fall. Antingen kopplar Telia bort det eller höjer de priset så ingen har råd längre. Jag har en telefon kvar men det känns ju inte värt det längre att betala flera hundra i månaden för att det ska tuta när man lyfter på luren. :)
 
  • Gilla
Jesse Marsh och 1 till
  • Laddar…
J Jesse Marsh skrev:
Jag har gamla kabler överallt i huset och vill byta dom till en enkel system. Var måste man börja?
Tack för svaren och bra tips! Vi funderar också att ta bort fast telefoni från huset men inte alla våra barn har en smartphone (än). Det känns saker att ha två typer av kommunikation i huset om internet eller elektricitet misslyckas.
 
J Jesse Marsh skrev:
Tack för svaren och bra tips! Vi funderar också att ta bort fast telefoni från huset men inte alla våra barn har en smartphone (än). Det känns saker att ha två typer av kommunikation i huset om internet eller elektricitet misslyckas.
Om 5 år är all fast telefoni borta. Kan stänga betydligt tidigare, kolla innan du lägger ner arbete.
 
J Jesse Marsh skrev:
Tack för svaren och bra tips! Vi funderar också att ta bort fast telefoni från huset men inte alla våra barn har en smartphone (än). Det känns saker att ha två typer av kommunikation i huset om internet eller elektricitet misslyckas.
Jag litar mer på det fasta nätet än det mobila men Telia tjänar tydligen mer på att stänga ner det fasta nätet och då finns det inte så mycket man kan göra. Telia kommer att fortsätta att höja priset med motiveringen att de "förbättrar" nätet. I själva verket vill de helst stänga det fasta nätet så snart de kan och då är det ju orimligt att några pengar går till investeringar där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.