Rostigt metallfäste med okänd användning, övergivet på träplankor bland vegetation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej.

Har ärvt en stuga efter farsan och har börjat rensa upp på gården.

Hittade detta och funderar vad det är.
Det är fäste till en traktor på den men vad den använts till har jag inte nån aning om
 
Om du kan vända den och ta en ny bild kanske man kan gissa….. den ligger uppochner nu
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Är det något gammalt militärt?
Jag tycker det ser lite militärgrönt ut.
 
Jo att det är något militärt och att den är fel väg...så långt är jag också med.


Här kommer en till bild på andra sidan
Tycker det ser ut som någon väldigt tattig arbetsplattfrom för traktor eftersom den har fästen för det
Sliten metallkonstruktion med gula och svarta ränder som ligger på marken med gräs runtomkring, troligtvis en arbetsplattform för traktor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om ingen här klurar ut det kan du testa att ställa frågan i SoldF forum.
Det forumet är fullt av möpar o där bör med stor säkerhet någon kunna hjälpa dig.

https://forum.soldf.com/
 
Kanske ett skydd för kylaren på en traktor monterat i fronten , då militären tycker om att bosa i skogen.
 
Det är någon form av redskap till lastmaskin då det är ett lilla BM fäste på den.
 
Jag la upp bilden på andra forum...
Inte några svar där heller...


Har dock ett till traktorfäste som någon kanske kan berätta något mer om Rostigt, rött traktorfäste på marken med en person som håller i det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rostigt rött traktorfäste som står på marken med lövverk i bakgrunden och en persons händer som håller i det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Testade du på soldf?
 
Den sista ser ut att vara den delen av en frontlastare eller hjullastare där redskapen sitter fast. Spaken används för att låsa redskapet.
 
Det där är ett redskapsfäste med lilla BM till någon form av lastare.
 
Tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.