A
Ni är ute på fel spår
Tillverkaren vet inte skicket på elinstallationen
För att rädda denna taktas effekten ner på respektive induktionsmodul då maxeffekten per sida vida överstiger konventionell spis dito.
Electrolux konsertens spisar har alltid sänkt de bakre plattornas effekt när de främre går för fullt av denna anledning. Bosch har från och till haft möjlighet att ändra ansluten effekt men då nedåt.
 
Är väl bättre att hällen drar ner effekten än att panga säkringar.
Undrar hur mat blir lagad på full fräs?
Jag har inte orkat / idats byta bottenkontaker så vår häll klarar sig fortfarande på 10 A, visserligen diazed men ändå.

Protte
 
electroluxaren skrev:
Ni är ute på fel spår
Tillverkaren vet inte skicket på elinstallationen
För att rädda denna taktas effekten ner på respektive induktionsmodul då maxeffekten per sida vida överstiger konventionell spis dito.
Electrolux konsertens spisar har alltid sänkt de bakre plattornas effekt när de främre går för fullt av denna anledning. Bosch har från och till haft möjlighet att ändra ansluten effekt men då nedåt.
Men vad är det vi tänker fel
Att bara använda 7800W till en hel spis låter väl helt fel?
En normal ugn vill väl ha 3600W, blir inte mycket kvar till hällen då.
 
A
3600W per sida och ugnen teoretisk effekt på 6400W
grundinställningarna på sidan 26 i bruksen kan du kolla vad du har och kan ändra
c3 -visa effektförbrukning
c7 -ändra effektstyrning
c23 -automatisk effektbegränsning
samt
c0 -återställning till fabriksinst
 
electroluxaren skrev:
Electrolux konsertens spisar har alltid sänkt de bakre plattornas effekt när de främre går för fullt av denna anledning.
Nej, min spis sänker effekten på den platta som ändrades först.
 
A
D Daniel 109 skrev:
Nej, min spis sänker effekten på den platta som ändrades först.
Och vad har du för spis då?
 
En Electrolux med induktionshäll naturligtvis. Ska du ha modellbeteckning också?
 
A
D Daniel 109 skrev:
En Electrolux med induktionshäll naturligtvis. Ska du ha modellbeteckning också?
Kul å veta om den är svensk
 
L Thyrfalk skrev:
Hänger inte helt med. Du tycker jag köpt en för dålig spis helt enkelt? :)
Ja, det är en fuskspis som inte har den effekt till hällen som man är van vid från förr. Det är nån dumhet Bosch att börjat med de senaste åren. Den har en öppning för att anslutas till 2 x 20 A men det kräver ombyggnad av elanläggningen.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Ja, det är en fuskspis som inte har den effekt till hällen som man är van vid från förr. Det är nån dumhet Bosch att börjat med de senaste åren. Den har en öppning för att anslutas till 2 x 20 A men det kräver ombyggnad av elanläggningen.
Stort jobb? Kan ju vara värt någon tusenlapp dvs 90 min med elektrikern. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.