A
E El-Löken66 skrev:
Fel igen.

ColdZyme® är en CE-märkt medicinteknisk produkt, som utövar sin effekt genom att skapa en tillfällig, lokal, skyddande barriär på ytan av slemhinnan i munhålan och svalget. Till skillnad från läkemedel har ColdZyme® ingen farmakologisk, metabolisk eller immunologisk effekt.
Men inbillningseffekt då? ;):thinking:
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
E
Graf som visar kraftigt fallande aktiekurs för Enzymatica på First North Stockholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Maskintok skrev:
Men inbillningseffekt då? ;):thinking:
Detta är ingen inbillning i alla fall.
Men nu går det mot krasch.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Fel igen.

ColdZyme® är en CE-märkt medicinteknisk produkt, som utövar sin effekt genom att skapa en tillfällig, lokal, skyddande barriär på ytan av slemhinnan i munhålan och svalget. Till skillnad från läkemedel har ColdZyme® ingen farmakologisk, metabolisk eller immunologisk effekt.
Samma som jag skrivit förut, du kan inte läsa en text och du saknar grundkunskaper för att förstå. Det står tydligt att ColdZyme är en medicinskteknisk produkt som inte är ett läkemedel och har ingen effekt på virus eller förkylningens förlopp och patientens tillfrisknande (ingen farmakologisk, metabolisk eller immunologisk effekt)
Vad menar du med ”igen” Jag har inte haft fel men du har fel hela tiden.
 
  • Gilla
RalleB och 3 till
  • Laddar…
E
D Dr Jumping Jack skrev:
Samma som jag skrivit förut, du kan inte läsa en text och du saknar grundkunskaper för att förstå. Det står tydligt att ColdZyme är en medicinskteknisk produkt som inte är ett läkemedel och har ingen effekt på virus eller förkylningens förlopp och patientens tillfrisknande (ingen farmakologisk, metabolisk eller immunologisk effekt)
Vad menar du med ”igen” Jag har inte haft fel men du har fel hela tiden.
Antar att du inte orkade gå in på länken.. :rolleyes:

Du skrev att det inte hjälpte mot förkylning men tillverkaren säger att det gör. Hur ska ni ha det nu då?

Säg till om du inte hittar.. :worried:

Samt Kan Yang som du suckade för.
 
Är "AC-förkylning" samma sak som att näsan börjar rinna om man snabbt går från kallt till varmt?
 
Düsseldorff
Oj, den här tråden är bland det mest förvirrade pseudovetenskapliga trams jag läst på länge. Tråkigt att så grundläggande förmågor som att backa upp kontroversiella påståenden med bevis, och framförallt att kunna skilja åsikter från fakta, tycks ha gått helt förlorade.
 
  • Gilla
crappyusrname och 1 till
  • Laddar…
E
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Oj, den här tråden är bland det mest förvirrade pseudovetenskapliga trams jag läst på länge. Tråkigt att så grundläggande förmågor som att backa upp kontroversiella påståenden med bevis, och framförallt att kunna skilja åsikter från fakta, tycks ha gått helt förlorade.
Berätta nu hur det ligger till då Doktor Düsseldorff.
Istället för att skriva tomma inlägg.
Varsågod, scenen är din, berätta nu vad vi andra människor missat:
 
E
kashieda kashieda skrev:
Är "AC-förkylning" samma sak som att näsan börjar rinna om man snabbt går från kallt till varmt?
Utveckla dig?
 
Düsseldorff
E El-Löken66 skrev:
Berätta nu hur det ligger till då Doktor Düsseldorff.
Istället för att skriva tomma inlägg.
Varsågod, scenen är din, berätta nu vad vi andra människor missat:
Tomma inlägg? Det är ju det enda du pysslar med.

Men visst:
1. Man blir förkyld av förkylningsvirus.
2. Man kan bli förkyld under alla årstider även om det är vanligare på vintern, eftersom en större andel förkylningsvirus är i omlopp då.
3. Man blir inte förkyld av temperaturväxlingar.
4. Man blir inte förkyld av kyla.
5. Man blir inte förkyld av ac, fläktar eller liknande.
6. Det går inte att boosta immunförsvaret, utöver att hålla det på normalnivå genom motion, sömn och varierad kost. Exempelvis har Kan Yang och c-vitamintillskott ingen effekt alls.
7. Inkubationstiden är för de flesta förkylningsvirus omkring ett dygn.
8. En förkylning går i genomsnitt över inom en vecka men kan ibland hålla i sig längre.

Osv.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
E
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Tomma inlägg? Det är ju det enda du pysslar med.

Men visst:
1. Man blir förkyld av förkylningsvirus.
2. Man kan bli förkyld under alla årstider även om det är vanligare på vintern, eftersom en större andel förkylningsvirus är i omlopp då.
3. Man blir inte förkyld av temperaturväxlingar.
4. Man blir inte förkyld av kyla.
5. Man blir inte förkyld av ac, fläktar eller liknande.
6. Det går inte att boosta immunförsvaret, utöver att hålla det på normalnivå genom motion, sömn och varierad kost. Exempelvis har Kan Yang och c-vitamintillskott ingen effekt alls.
7. Inkubationstiden är för de flesta förkylningsvirus omkring ett dygn.
8. En förkylning går i genomsnitt över inom en vecka men kan ibland hålla i sig längre.

Osv.
Det du skriver är inte fel, ifall det läses ordagrant, nej. Utan virus, ingen förkylning, jawohl.

Det med boosta var en annan användare som tog upp men jag håller med din text. Vad Kan Yang har för effekt vet jag inte men troligen tveksam. Dock har det funnits länge.

Vi vet att AC kan sprida mycket elände, detta är känt i hela världen.

Känns som tråden inte var helt dum ändå, vi verkar göra framsteg här.
 
E El-Löken66 skrev:
Utveckla dig?
Är det något särskilt du inte förstod?
 
E
kashieda kashieda skrev:
Är det något särskilt du inte förstod?
Du brukar bli snuvig av värme?
Berätta mera.
 
Jo, om jag tagit en promenad på vintern händer det ofta att jag blir lite rinnig när jag kommer in i värmen igen.

Det var alltså inte det du menade?
 
E El-Löken66 skrev:
Antar att du inte orkade gå in på länken.. :rolleyes:

Du skrev att det inte hjälpte mot förkylning men tillverkaren säger att det gör.
Tillverkaren skriver inte att det hjälper mot förkylning. Även om han gjorde det så är det inget bevis. Bara för att någon skriver något då är det inte sant. Din okunnighet tillsammans med din självsäkerhet gör dig lättlurad.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
E
D Dr Jumping Jack skrev:
Tillverkaren skriver inte att det hjälper mot förkylning. Även om han gjorde det så är det inget bevis. Bara för att någon skriver något då är det inte sant. Din okunnighet tillsammans med din självsäkerhet gör dig lättlurad.
Okej. Köper att det är jobbigt och kan nnas pirrigt att gå in på främmande länkar. Så låt mig utföra en copy+paste istället då:

Skyddar mot förkylningsvirus
ColdZyme® är en munspray som behandlar och lindrar förkylning. ColdZyme® är unik, den formar omedelbart en skyddande barriär mellan dig och orsaken till förkylningen, själva förkylningsvirusen.

ColdZyme® har en trippelverkande effekt:

  • SKYDDAR mot förkylningsvirus
  • KAN FÖRKORTA sjukdomsförloppet vid användning i ett tidigt stadium av infektionen.
  • LINDRAR förkylningssymptom och halsont.
ColdZyme® är unik eftersom den verkar mot orsaken till förkylningen, själva förkylningsvirusen. ColdZyme® är enkel att använda och verkar omedelbart genom att bilda en skyddande barriär mot vanliga förkylningsvirus i munhåla och svalg. Barriären fångar in förkylningsvirus och förhindrar att de infekterar celler, så att kroppen kan göra sig av med dem på naturlig väg. ColdZyme® skyddar mot förkylningsvirus, lindrar förkylningssymptom och kan förkorta sjukdomsförloppet vid användning i ett tidigt stadium när förkylningssymptom uppstår.

Glycerol skapar en osmotisk barriär som fångar in virus.

Trypsinet deaktiverar virusens inbindningsförmåga, så att de förhindras att infektera celler.


Ville inte behöva skämma ut dig så här men nu kan alla se vem som har läsförmpga och vem som inte.

Detta är givetvis baserat på forskningsresultat.

Hur väl det fungerar, eller om, är en annan femma och inget som varit på tal här.

Vill minnas att det med Dr före ditt användarnamn bara bara en gimmick, befriande för mig att göra, annars vore jag rejält nervös nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.