Hej,
Vi har köpt en bostad där det finns sommarvatten, jag skulle vilja filtrera detta innan det går ut till pool, vattenlek, biltvätt etc. Det sitter idag gardena koppling, smutt hade varit att ha en hona gardena på ena sidan och hane gardena på andra, finns det ett sådant filter?

Mvh
 
Är det partiklar i vattnet som du vill rena så kan en sådan hjälpa dig med ett bomullsfilter i. Komplettera med gardenakopplingar å kör...
 
  • Vattenfilter med genomskinlig behållare och blå topp, märkt 'Björn - Filter', för partikelrening.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Till och med Gardenas eget filterhus har även det invändig gänga så det blir nog till att pussla ihop med adapters.
 
V Vector skrev:
Är det partiklar i vattnet som du vill rena så kan en sådan hjälpa dig med ett bomullsfilter i. Komplettera med gardenakopplingar å kör...
Ja det är sjövatten så lite smått och gott hade varit fint att filtrera bort direkt vid tappen.
Det är just det med kopplingar, hade varit fint att bara koppla av och på ett filter med färdiga kopplingar, ser ut att vara 1" koppling, ganska stor iallafall.


F fiskbuggaren skrev:
Till och med Gardenas eget filterhus har även det invändig gänga så det blir nog till att pussla ihop med adapters.
Kanske funkar med en sådan här, sen på med adapters efteråt.

https://www.vattenliv.se/produkt/vattenfilter-large-1/
 
JonasWe JonasWe skrev:
Ja det är sjövatten så lite smått och gott hade varit fint att filtrera bort direkt vid tappen.
Det är just det med kopplingar, hade varit fint att bara koppla av och på ett filter med färdiga kopplingar, ser ut att vara 1" koppling, ganska stor iallafall.




Kanske funkar med en sådan här, sen på med adapters efteråt.

[länk]
Det låter som att du vill ha något som typ det här på filtret så du kan koppla in och ut det lätt? Om du har Gardena-kopplingar (vilket väl är rätt vanligt) så har de också ett filter, och där kanske det är lättare att hitta saker som passar precis rätt. 1" gänga är ju förstås rätt vanligt, och i värsta fall får man köra med två adaptrar …
 
halper halper skrev:
Det låter som att du vill ha något som typ det här på filtret så du kan koppla in och ut det lätt? Om du har Gardena-kopplingar (vilket väl är rätt vanligt) så har de också ett filter, och där kanske det är lättare att hitta saker som passar precis rätt. 1" gänga är ju förstås rätt vanligt, och i värsta fall får man köra med två adaptrar …
Jag har gardenafiltret. Det är ett rätt grovmaskigt (om man jämför med bommulsfilter) partikelfilter. Gänga G1

Snubblande likt det länkade filtret
 
F fiskbuggaren skrev:
Jag har gardenafiltret. Det är ett rätt grovmaskigt (om man jämför med bommulsfilter) partikelfilter. Gänga G1

Snubblande likt det länkade filtret
Har också Gardenas liknande som förfilter när jag pumpar regnvatten. Kan vara lite tallbarr och bitar av mossa i de där tankarna …
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.