är det någon som har erfarenhet av värsåsvillans entrepenader i stockholmsområdet? dåliga/bra? är lite orolig..

besök gärna dreamhouse, skriver om vår byggnation/inredning etc.

tack för hjälpa!
cam
 
Hej!

Vi kanske också ska bygga med Värsåsvillan, fast fritidshus. Jag har ännu inga erfarenheter att dela med mig av men jag ville bara säga att er hemsida är fantastisk!!! Vi verkar ha samma smak. Väldigt fint allt! Hoppas hoppas Zara home letar lokaler (och hittar) lokaler här. Ser helt underbart ut. Kan du tipsa om någon bra butik i lantlig/modern stil som inte är jättedyr i Stockholmsmorådet?

mvh/
Pet
 
Hej!
Hitills har vi bara hunnit med en entreprenör, värmdö grävteknik, som gjort mark och grund. De har varit skitbra, på kommunen är de imponerade av honom och gratulerade oss till en så kunnigt val.
Mvh. J
 
hej pet! tack rara du!! kul att du gillar! känner att det är ett fantastiskt bra sätt att hålla känslan uppe i väntan på att allt ska sätta igång! härligt sätt att inspirera sig själv! tyvärr så är det svårt med just billiga butiker, speciellt när det kommer till möbler. vill man ha härliga lyktor och plock så gillar jag Koffer - humlegårdsgatan. vita hem i sickla, årstiden på drottninggatan. zandvoort i sickla e superfint, men inte så billigt.. men jag gillar blandingen, blocket, auktioner, escape home, indiska osv. man borde egentligen öppna en butik med allt man gillar! lycka till!!

josefin: tack snälla! känns supertryggt då vi oxå skall använda dem!! åh vad skönt. måste bara hitta bra byggare oxå...

tack o tack!
cam
 
Hej!
Jag har kollat in dina tips på nätet. Vi verkar ha en hel del samma smak. Jag bara måste tipsa dig om affären "Raja" som säljer indiska antika möbler. Det är inte heller så billigt men enormt charmigt och fint tycker jag. Kanske lite annan stil än det du tipsat om innan, men kan det vara något....
Affären ligger på Odengatan. Om du kollar in den kan du väl berätta vad du tycker.

Mvh/
Pet
 
aah vet precis vilken det är! är superfin! en av mina bästa vänner bor vägg i vägg. de har ljuvliga skåp etc. kul!
dreamhouse
 
Då måste jag bara fråga en sak. Vi håller nämligen på att planera fö renovering i vår nya lägenhet i stan också. Jag vill även ha det lantligt/modernt. Verkar vara svårt för alla kök är så strikta och moderna eller bara lantliga. Har du något bra tips. det måste vara en "normal" standard eftersom det är en hyresrätt och annars kommer hyran sticka iväg rejält. Det är ett sekelskifts hus. Tips på inspiration eller bara bra affärer? Vad ska ni ha för kök?
 
Hemmakatten
Värmdö Grävteknik var även aktuella för oss förra året. Hade fått rekommendationer från flera håll som tyckte Värmdö Grävteknik var mycket bra. De hade dock redan intecknat hela förra våren så det blev inget av för vår del. Vi anlitade andra grund- och markanläggare (de var här i 8 veckor) som vi har varit supernöjda med :)
 
vi ska ha ett kök från marbodal som heter koster vit (helt underbart, finns bilder på www.dreamhousecammy.blogspot.com), vet ännu inte helt prisbilden men inte galet dyra iaf. kolla in! sen har ju bl a vedum men säkerligen ikea oxå! lycka till!!

hemmakatten: åh låter superbra! oj va lång tid... tack!!
 
Hej igen!

Det är jättefint. Ni kör också på den lite mer lantliga stilen. Vad ska ni ha för kakel? Matbord? Stolar? Golv?
Jag hittade inte bilden på er hemsida, var finns den?
Jag själv har fastnat lite för köket på bilden "Form cremé". Vad tycker du om det? Jag gillar tapeten enormt på den bilden, men den får jag leta efter på annat håll....

Vad kul det är att diskutera med dig!!
 
den finns numera under rum för rum och fliken kök. där ser du gärna lite mer! ser jättefint ut! hoppas du hittar nåt passande och bra! lycka till med allt! x
dreamhouse
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.