M
Hej, vi har köpt en Gardena smart sileno life 1250 m². Till den vill vi köpa eller bygga ett hus som kommer stå bredvid vårt stora hus. Huset vi bor i är ett gammalt hus från 1909 (ish) och det är gjort i trä med stående panel. Falurött.

Till frågan.
Finns det några färdiga hus i trä som passar vår modell?

Om inte kan vi bygga själva.

Vilka mått ska man i så fall ha i åtanke för att maskinen ska kunna ta sig in och ut utan att signalerna störs?

Någon som har koll på tex öppningsmått mm?
 
Gör en bildsökning på robothus så får du ett antal träffar. Dessa hus är ordentligt tilltagna i storlek för att passa de flesta klippare.
Liten eller obefintlig risk att huset ska störa kablar mm.

Det finns otaliga exempel på hemmabyggda hus, från en det allra enklast trätak till kopior av boningshuset, komplett med fönster, stuprör och belysning.
 
A
gardena har ju hus.
Google gav många olika förslag..
 
M
Maskintok skrev:
gardena har ju hus.
Google gav många olika förslag..
Gardena har så vitt jag vet inga hus i trä :)
 
M
E etompau skrev:
Gör en bildsökning på robothus så får du ett antal träffar. Dessa hus är ordentligt tilltagna i storlek för att passa de flesta klippare.
Liten eller obefintlig risk att huset ska störa kablar mm.

Det finns otaliga exempel på hemmabyggda hus, från en det allra enklast trätak till kopior av boningshuset, komplett med fönster, stuprör och belysning.
Tack :) jag har självklart googlat lite och kollat på bilder och annat för att veta vad jag isf vill bygga. Även ställt frågan till Gardena som precis svarade att 1. Huset bör byggas i trä och inte metall och 2. Öppningen bör vara minst 60 cm bred.

Resten av måtten bör jag kunna räkna ut bara genom att mäta tänker jag :)
 
A
M Tomine Griffin skrev:
Gardena har så vitt jag vet inga hus i trä :)
Ah.. googla så finns det (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.