Har en Electrolux "ChillFlex" luftkonditionering. Fönstret är tätat med ett tätningskitt så ingen värme kommer in igen i fönstret. Men problemet är att fästet till ACn (1) och slangen (2) har många små glipor där det sprutar ut varmluft.

Har ni tips på silikon eller liknande material som man kan spruta/täta hela det rödmarkerade området med? Så att det inte längre finns några värmeläckor?

Tänkte fråga för vet inte om vanligt, säg "Badkarskants" silikon, är värmeresistent på det sättet :)

Mvh Johan.
 
  • Electrolux ChillFlex luftkonditionering med fönsterslang fästet och slangen markerade för tätning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Jag hade nog testat att lossa runda anslutningen mot den raka delen och sedan kunna limma fast slangen? (inuti den runda)
 
richardtenggren
Jag hade nog nöjt mig med lite tejp, du kan troligen hitta vit eltejp eller liknande :)
 
  • Gilla
Hasse C
  • Laddar…
Tänker bara …………silvertejp………….löser ALLA problem.

Protte
 
  • Gilla
Krokben och 2 till
  • Laddar…
Testa först om det går att gänga in mer av slangen i anslutningsstosen (där du rödmarkerat), i min mobila Electrolux-ac kunde jag gänga in ganska många varv och den är helt tät.
Jag bytte iof. till Biltemas flexibla PVC-slang till min hemagjorda frånluftsventil i sovrumsdörren för att jag inte ville sabba orginalslangen, men prova som sagt om det går att snurra i lite mer av slangen först innan du paltar med tape eller silicon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.