Hej!
Någon som har tips var man kan köpa matjord och grus till biluppfarten i stockholm, helst nackaområdet?
Mvh. J
 
Matjord kan man lätt få tag på gratis om du kollar på Blocket, det är många som vill bli av med överbliven jord. Däremot undrar jag om det verkligen är matjord du är ute efter? Ska du ha det under gruset? Man har nämligen inte matjord under grus. Grus får du tag på en grusterminal.
 
josefin_h skrev:
Hej!
Någon som har tips var man kan köpa matjord och grus till biluppfarten i stockholm, helst nackaområdet?
Mvh. J

Jag sökte på Eniro - Vi vet var!
eftersom vi också bor i Nacka - och då visade det sig att det finns 2 grustag i Stockholm. Ett i hammarby och ett på Ingarö!!!

// Snäckan
 
Jag har köpt grus (olika sorter) hos mark&väg på ingarö. Kundvänligt och snabbt, enkelt också att åka ut och hämta ett släplass om man inte behöver så mycket.
Se www.markochvag.se

Jord har jag köpt på annat håll.

Mvh
///J.
 
Fru_Skogsberg skrev:
Matjord kan man lätt få tag på gratis om du kollar på Blocket, det är många som vill bli av med överbliven jord. Däremot undrar jag om det verkligen är matjord du är ute efter? Ska du ha det under gruset? Man har nämligen inte matjord under grus. Grus får du tag på en grusterminal.
Tror hon menar att hon skall köpa matjord, SAMT grus till biluppfarten - inte att matjorden skall vara _till_ uppfarten... ;-) Eller? ;-)

Tackar för tipsen dessutom - bor också i Nacka (Älta dock) och behöver också köpa grus och matjord... Hur är det med dekorsten tex kullersten - vart köper jag det närmast?
 
Precis, jord till buskarna och blommorna, grus till uppfarten.
Men en gräsmatta, vad skall den ha för underlag?
/J
 
EllaBella skrev:
Tackar för tipsen dessutom - bor också i Nacka (Älta dock) och behöver också köpa grus och matjord... Hur är det med dekorsten tex kullersten - vart köper jag det närmast?
samma ställe: Säby på Ingarö. Klicka på fyllnadsmaterial på deras sida så kommer bla kullersten upp, med priser å allt!

// Snäckan
 
Snackan68 - Hur ser det ut nu där ni ska lägga gräsmatta. Är det grus? Lera?
 
Fru_Skogsberg skrev:
Snackan68 - Hur ser det ut nu där ni ska lägga gräsmatta. Är det grus? Lera?

Huuuuu! Vi ska INTE ha gräsmatta. Du måste blandat ihop det med någon annan.

// Snäckan
 
Det var jag som startade länken som skall ha lite gräsmatta och definitivt ingen kullersten huuuuu!
Jorden är lerig
/j
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.