Vi har precis jämnat häcken med marken (nja, inte riktigt, men typ 3 dm låg är den nu), och står med stora mängder kapad häck som vi behöver bli av med.

Någon som har en uppfattning om vad det kan kosta att hyra en kompostkvarn?

Vi har nog 20 meter häck á dryga metern hög och knappa metern bred som behöver tuggas upp. Inge kul att släpa till tippen.

/alacs, vars vedermödor (eller åtminstone mannens) finns att beskåda i bloggen
 
Är ni med i den lokala villaägarföreningen? I Mälarhöjdens dito får man hyra kvarn för 180 kr/dag. Kan vara ett tips.
 
  • Gilla
Hasse pilot
  • Laddar…
Fasting65 skrev:
Är ni med i den lokala villaägarföreningen? I Mälarhöjdens dito får man hyra kvarn för 180 kr/dag. Kan vara ett tips.
Vi är medlemmar. Dock vet jag att vår lokala inte har någon att hyra ut. Ska dessutom bli medlemmar i den lokala trädgårdsföreningen, som inte heller hyr ut, än. Men tack för tipset.

/alacs
 
Tack robban44 - det ska vi kolla på!

/alacs
 
Tjohoo, Sollentuna Trädgårdsmaskiner var inte billiga. Visst, kvarnen var bensindriven, men det är lite overkill för att tugga lite häck.

Kolla in Hyreshuset maskinuthyrning istället. Där kostar en kvarn 325 kr första dygnet, 205 kr efterföljande dygn. Helg kostar 530 kr. Alla priser ink. moms.

Mitt tips: köp en maskin för ett par tusen. Du tjänar ju in den i ett nafs om ni har en del buskar som ska klippas. Se till att kvarnen är tyst. Den jag hyrde från vår villaägarförening hette typ Stiga Silent 2000 och knaprade gärna i sej 35-millimetersgrenar. Maskinen har ett kvarnhjul som tuggade grenarna istället för knivar.

Såhär ser nog efterföljaren ut:
Stiga - gräsklippare motorsågar åkgräsklippare trimmer snöslungor
(rek. pris under 2000 kr).
 
Vet inte hur det ser ut där ni bor, men jag hade själv eldat upp riset... Enklast och billigast lösning, åtminstone med mina förutsättningar.
 
Enklast?? -Mja, det krävs ju lite arbete även med en risbrasa. Att kläder luktar f*n efteråt är förvisso en "bonus"....

Det brukar inte heller vara 100%-igt populärt att surelda ris i tätt bebyggda kvarter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.