E El-Löken66 skrev:
Fel igen. Bara att läsa inlägget.
Det kan du gärna få göra (y)
 
E El-Löken66 skrev:
Den som kallar sig doktor Jack visste inte att det fanns faktorer som påverkar individens immunförsvar, det var detta jag svarade på.

Att det finns virus lärs ut redan i förskolan.
Om du utsätts för ett förkylningsvirus i tillräcklig mängd och inte immunförsvaret kan stå emot då blir du sjuk. Det är en kombination av mängden virus och din motståndskraft. Det är det som kallas ”att smittas”. Om du inte utsätts för virus blir du inte sjuk. Att kyla eller värme eller växlingar mellan kyla och värme inom normala gränser ( inte till 28 grader eller något tillstånd där man är nästan död)påverkar immunförsvaret är en skröna. Visa något vetenskapligt bevis för vad du påstår. Det där är vad gamla farmödrar brukar sägs.
 
  • Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
E
D Dr Jumping Jack skrev:
Om du utsätts för ett förkylningsvirus i tillräcklig mängd och inte immunförsvaret kan stå emot då blir du sjuk. Det är en kombination av mängden virus och din motståndskraft. Det är det som kallas ”att smittas”. Om du inte utsätts för virus blir du inte sjuk. Att kyla eller värme eller växlingar mellan kyla och värme inom normala gränser ( inte till 28 grader eller något tillstånd där man är nästan död)påverkar immunförsvaret är en skröna. Visa något vetenskapligt bevis för vad du påstår. Det där är vad gamla farmödrar brukar sägs.
Tvärtom, en skröna att det inte är så.
Alla som testat vet så det spelar egentligen ingen roll om någon undersökning skulle visa annorlunda sen tror jag inte någon lägger mycket pengar på att studera förkylningar men detta är allmänt känt som sagt.
 
  • Gilla
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Nu trollar du ju bara @El-Löken66 !
Vänta bara, snart raderas säkert något inlägg också.
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
E
Nyfniken Nyfniken skrev:
Nu trollar du ju bara @El-Löken66 !
Nejdå, detta är fakta och även applicerbart på Covid-19 men nu går vi vidare.
 
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Myrstacken
Nyfniken Nyfniken skrev:
Nu trollar du ju bara @El-Löken66 !
Alla forum har någon som @El-Löken66 , dom lever i en fantsivärld...
Det farliga är att folk ibland tror på det dom säger.
 
  • Gilla
crappyusrname och 6 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Tvärtom, en skröna att det inte är så.
Alla som testat vet så det spelar egentligen ingen roll om någon undersökning skulle visa annorlunda sen tror jag inte någon lägger mycket pengar på att studera förkylningar men detta är allmänt känt som sagt.
Det är också allmänt känt att äta morötter ger bättre mörkerseende men det blir inte sant för det.
 
  • Gilla
AFH och 4 till
  • Laddar…
E
D Dr Jumping Jack skrev:
Det är också allmänt känt att äta morötter ger bättre mörkerseende men det blir inte sant för det.
Dåligt exempel. För det första är det inget allmänt känt, förr sades det är dina morötter, det är bra för synen, för att få barnen att äta men oavsett vilket så är detta inget som går att testa och direkt få svaret på till skillnad från hur en förkylning införskaffas. Vad som är visat är att för mycket morötter är en bra grogrund för cancer, vad jag vill minnas.

Men lev du i din tro och fortsätt med dina sommarförkylningar ifall nu semestern inte räcker, vi andra håller oss undan detta.
 
E
Myrstacken Myrstacken skrev:
Alla forum har någon som @El-Löken66 , dom lever i en fantsivärld...
Det farliga är att folk ibland tror på det dom säger.
Finns inget farligt med att följa mina råd.

Varför du får för dig att skriva tomma inlägg gång på gång är en annan, kanske mer intressant, fråga. Troligtvis är det heller inte farligt, folk kanske undrar varför, men vi bor i ett fritt land, som de säger i staterna.
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Myrstacken
E El-Löken66 skrev:
Finns inget farligt med att följa mina råd.

Varför du får för dig att skriva tomma inlägg gång på gång är en annan, kanske mer intressant, fråga. Troligtvis är det heller inte farligt, folk kanske undrar varför, men vi bor i ett fritt land, som de säger i staterna.
Vilka tomma inlägg tänker du på??? Till skillnad från dig kommer jag inte med falska påståenden gång på gång som du aldrig kan följa upp med fakta på...
 
  • Gilla
AFH och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Oavsett inte bra att du springer runt med symptom, säkskilt då du vet med dig att det florerar både det ena och andra på dina barns skolor.

Som minimum hoppas jag i alla fall du bar munskydd?

Folk blir inte förkylda på sommaren, du bör då kanske undvika AC.
Barn på dagis innebär förkylningssymptom från efter semester till nästa semester.....:dizzy: beroende på mängden ungar man har
 
KristinaRT
E El-Löken66 skrev:
Dåligt exempel. För det första är det inget allmänt känt, förr sades det är dina morötter, det är bra för synen, för att få barnen att äta men oavsett vilket så är detta inget som går att testa och direkt få svaret på till skillnad från hur en förkylning införskaffas. Vad som är visat är att för mycket morötter är en bra grogrund för cancer, vad jag vill minnas.

Men lev du i din tro och fortsätt med dina sommarförkylningar ifall nu semestern inte räcker, vi andra håller oss undan detta.
Morotsmyten kommer väl från andra världskriget. Britterna ville inte att tyskarna skulle känna till att de hade radar som kunde upptäcka tyska flyg på håll, så de spred ut att deras piloter och luftvärnssoldater åt en massa morötter och därför hade extra bra syn :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
RompisKompis och 3 till
  • Laddar…
E
Myrstacken Myrstacken skrev:
Vilka tomma inlägg tänker du på??? Till skillnad från dig kommer jag inte med falska påståenden gång på gång som du aldrig kan följa upp med fakta på...
Tja, dessa bland annat. Men nu är vi OT.
 
Myrstacken
E El-Löken66 skrev:
Tja, dessa bland annat. Men nu är vi OT.
Tror inte det finns någon på detta forumet som är så mycket ute och cyklar som du är gång på gång..
Det spelar liksom ingen roll vilket ämne det rör sig om, du lyckas alltid röra till det ändå...
Och du flyr alltid argumentationerna.. Eller ännu bättre redigerar eller raderar dina inlägg:rofl::rofl::crysmile:
 
  • Gilla
RalleB och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.