Hej! Jag har fått tag i en tokfräsh!20 fot Container. Jag vill använda de som garage! För mc,skoter,atv. Vätskor målarfärg osv.. eventuellt rulla in min lilla bil när de blir -40, bara för att ta mig till jobbet.... jag ska bygga ett riktigt garage där containern står i framtiden. Nu undrar jag hur jag ska isolera o regla för att den ska tåla att köra in blöta o snöiga maskiner. Fläkt är ju givetvis. Men hur gör man med en tät container? Andas ju inte alls utifrån. Borra hål runtom nertill för luften känns ju som att man dödar funktionen av en container..... vill vistas i utrymmet, typ prata i telefon, dricka öl, meka med hjulingen,skotern... bygger ut huset med 60kvm nu så de finns inte deståmer pengar att lägga på detta bygget. Blir ju garage där containern står nu. Så den ska ju vara flyttbar.. jo jag har googlat men folk tycks inte förstå vad en tät yttervägg innebär. Jag satsar gärna pengar. Men blir de dyrare än att bygga allt i trä så vaaafaaan!!!
 
Totte_S
Problemet med containrar är att de är helt täta ytterst (plåten) vilket innebär att du inte bör isolera som vanligt invändigt med glasull och plast innan innervägg. Dubbla täta lager kan leda till instängd fukt vilket troligen ger mögel på sikt.
Det jag har sett av containerbyggen är att de isolerar med skum.
För garage/hobbyutrymme borde det funka fint med plåtreglar, skumisolering och plyfaväggar.
En fläkt för luftväxling mår både du och skotern bra av.
 
Totte_S Totte_S skrev:
Problemet med containrar är att de är helt täta ytterst (plåten) vilket innebär att du inte bör isolera som vanligt invändigt med glasull och plast innan innervägg. Dubbla täta lager kan leda till instängd fukt vilket troligen ger mögel på sikt.
Det jag har sett av containerbyggen är att de isolerar med skum.
För garage/hobbyutrymme borde det funka fint med plåtreglar, skumisolering och plyfaväggar.
En fläkt för luftväxling mår både du

Jo så långt har jag förstått... jag råkar ha landets dyraste nätavgift. Men hur ska jag få golvet stabilt med stålreglar? Sätta grövre från industri eller cc60 med dem som finns hos dom lokala?
 
Först tänkte jag gjuta en ränna i mitten o utlopp på kortsidan. Med de blir nog för tungt eller spricker vid förflyfftning
 
Vad blir det för utrymme kvar om du isolerar invändigt?
Container är väl 2,6 m utvändigt och då blir det lite kvar att meka bil.....

Ställ container på cellplast och isolera med PU skum utvändigt.
I containern behöver du nog en avfuktare.
Prata telefon kan bli knepigt med stängd dörr.

Vad har nätavgiften med containern att göra?

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.