Vill bygga ett högskåp för tvättmaskin i samma material som mitt tvättställskåp. Sidorna är av ek och går endast beställa i mindre storlek. Vilken konstruktion kommer vara mest stabil och se även bäst ut, utan att det ser ihopklistrat ut?

Tvättmaskin mått 60 x 60 cm, tänker mig skåpet med extra marginal ska vara 64 x 64 x 240 cm.

Inspirationsbild
Modernt badrum med tvättställsskåp i ek, söker inspiration för tillhörande högskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förslag till sidorna
Ritningar som visar tre olika konstruktionsalternativ för ett högskåp, markerade med "ALTERNATIV 1, 2, och 3".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det där blir ju ett lapptäcke o kommer nog mest se konstigt ut, vad är det för ekskivor som bara finns i små storlekar?

Du kan ex bygga av ekfanerad mdf, finns i fullstora 2440×1220 skivor. Dessa skivor måste du kantlista själv isåfall. Inte jätteenkelt utan rätt maskinpark men definitivt görbart. Finns även stryka på kantlist men i ett badrum hade jag föredragit riktigt limmade kantlister.
 
  • Älska
SnällKyckling
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Det där blir ju ett lapptäcke o kommer nog mest se konstigt ut, vad är det för ekskivor som bara finns i små storlekar?

Du kan ex bygga av ekfanerad mdf, finns i fullstora 2440×1220 skivor. Dessa skivor måste du kantlista själv isåfall. Inte jätteenkelt utan rätt maskinpark men definitivt görbart. Finns även stryka på kantlist men i ett badrum hade jag föredragit riktigt limmade kantlister.
Oj jag vill inte det ska se konstigt ut... Jag har ju tvättställskåpet på bilden och vill gärna att högskåpet ska vara av samma material och färg, badrumsleverantör Dansani kunde inte ge mig specialmått, det här var deras bästa lösning plankor i dem storlekarna.

Kan tillägga att jag kommer be en snickare göra slutprodukten, men vilken alternativ tror ni blir bäst så jag vet vad jag ska köpa in?
 
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Kan tillägga att jag kommer be en snickare göra slutprodukten, men vilken alternativ tror ni blir bäst så jag vet vad jag ska köpa in?
Du bör nog kolla med snickaren vad hen tycker.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Kan tillägga att jag kommer be en snickare göra slutprodukten, men vilken alternativ tror ni blir bäst så jag vet vad jag ska köpa in?
Tycker isåfall du ska överlåta till snickaren att köpa in materialet så löser detta sig nog alldeles utmärkt.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Samt att det förstås bör vara en möbelsnickare och inte en snickare som vanligen sätter upp väggar och liknande.
 
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
Tack jag kollar upp det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.