Dannnnnnne
Hej!

Vi bygger I skrivande stund hus och har i klädkammare tänkt ställa in pax garderober. Och i förådsdelen I garaget blir det underskåp med diskbänk samt överskåp.

Inget av detta är med ritat på bygghandlingarna, får vi ändå installera detta innan godkänt slutbesked?
 
Enligt mig skall det vara helt ok att installera pax och dm +skåp. Får se om någon svara avvikande
 
Dannnnnnne
Villa vista Villa vista skrev:
Enligt mig skall det vara helt ok att installera pax och dm +skåp. Får se om någon svara avvikande
Tack! Hur är det med övrig fast inredning, såsom hyllsystem i förråd samt tvättstuga?
 
Min uppfattning är att det är ok, men det är inte ok att ställa dit saker på hyllsystemet. I slutändan är det upp till tjänstemannen på kommunen som bestämmer. Ring med dem och hör?

Något som dock kan påverka är tillgänglighetskrav en om man har en nitisk besiktningsman. Ex. om man monterar en garderob där det är trångt att öppna dörren, då följer man troligtvis inte tillgänglighetskraven och kan få nedslag på det.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Huset ska vara färdigt att flytta in i men inga personliga saker ska vara i huset.
Hyllsystem utan saker i är i mina ögon okej men inte om du sätter in dina saker i den
 
Dannnnnnne
N NoOne2k skrev:
Min uppfattning är att det är ok, men det är inte ok att ställa dit saker på hyllsystemet. I slutändan är det upp till tjänstemannen på kommunen som bestämmer. Ring med dem och hör?

Något som dock kan påverka är tillgänglighetskrav en om man har en nitisk besiktningsman. Ex. om man monterar en garderob där det är trångt att öppna dörren, då följer man troligtvis inte tillgänglighetskraven och kan få nedslag på det.
Tack för ditt svar!

Jag ska ringa och prata med kommunen men det är en liten kommun och det är svårt att få tag i någon som kan svara nu under semestern, och ännu svårare att ha is i magen nu när vi bygger
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.