Hej
Jag behöver byta ut en gammat gjutjärnsben i min tvättstuga. Det är ett enplanshus kedjehus från 1971.
På golvet ligger idag en plastmatta. Måste jag riva ut hela plastmattan (och därmed all inredning) eller kan man lägga ny plastmatta lokalt och svetsa igen?
Det förekommer inget plaskande i utrymmet men tvättmaskin och ho går direkt till golvbrunnen / Mats i Märsta
 
P
Kan, kan man. Men jag hade inte gjort det. Jag hade låtit lägga ny matta på hela när man ändå är i farten och gör i ordning.
 
Hej Pathal.
Tack för svaret. Ja - jag vet att jag borde göra det men vill inte riva ut hela inredningen då den är fin och allt fungerar för oss två, min fru och mig med undantaget att brunnen inte hinner, trots rensning, svälja vattnet = översvämning vid tvätt/ Mats
 
P
M Mats Grufman skrev:
Hej Pathal.
Tack för svaret. Ja - jag vet att jag borde göra det men vill inte riva ut hela inredningen då den är fin och allt fungerar för oss två, min fru och mig med undantaget att brunnen inte hinner, trots rensning, svälja vattnet = översvämning vid tvätt/ Mats
Förstår. Risken är att ingen mattläggare vill ge sig på jobbet. Men man vet aldrig. Kolla det först innan du hackar sönder mattan!
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
A
P pathal skrev:
Förstår. Risken är att ingen mattläggare vill ge sig på jobbet. Men man vet aldrig. Kolla det först innan du hackar sönder mattan!
eller så får man ett skriftligt undantag
 
Fast om brunnen är rensad och det ändå inte rinner undan så kanske man kan anta att stoppet ligger längre fram i stammen och då hjälper ju inte en ny brunn.......
 
  • Gilla
tensiden
  • Laddar…
Har du kört ner handen under och bakom vattenlåset, där ryms en hel del jox.

Protte
 
S Stefan1972 skrev:
Fast om brunnen är rensad och det ändå inte rinner undan så kanske man kan anta att stoppet ligger längre fram i stammen och då hjälper ju inte en ny brunn.......
Hej
Jo - så kan det vara. Jag ska prova med en rensning till och försöka ”komma under” metallbiten som utgör själva vattenlåset. Återkommer med rapport/ Mats
 
prototypen prototypen skrev:
Har du kört ner handen under och bakom vattenlåset, där ryms en hel del jox.

Protte
Ska prova med lite ”uppochnedgrävning” Återkommer / Mats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.