Hej,
Jag har satt upp ett staket och " topparna" är i samma höjd men när det kommer till utrymmet mellan mark och nedre delen av staketet så går det från 4cm till 19 cm i andra ändan. Syftet med staketet var att undvika att hunden skulle får för sig att smita när vi är ute i trädgården men det gör han enkelt på den delen av staketet där det är nästan 20 cm ovanför mark.
Är det någon som har tips på vad man kan göra för att "täppa" till gapet eller åtminstone reducera den till hälften? Bifogar bilder på det jag beskrev + ett förslag jag fick om att fixa en regel tvärs över (det blir inte den som är på bilden, det var bara ett exempel)
Tack!
 
  • Nyuppsatt trästaket med ojämnt mellanrum från marken, och ett vattenpass som visar staketets nivå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trästaket med varierande avstånd från mark till nederkant, 19 cm gap markerat med rött.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat trästaket med varierande mellanrum till marken i en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det ett färdigköpt staket?
Bäst hade det nog varit att byta ut spjälorna till längre modeller för att få ett enhetligt avstånd till marknivån.
 
  • Gilla
bubban71
  • Laddar…
Hönsnät på utsidan? Ser inte helt vågrätt ut, hade du ett vattenpass?
 
  • Gilla
bubban71
  • Laddar…
E etompau skrev:
Är det ett färdigköpt staket?
Bäst hade det nog varit att byta ut spjälorna till längre modeller för att få ett enhetligt avstånd till marknivån.
Ja tyvärr så var det färdiggjorda staket partier.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hönsnät på utsidan? Ser inte helt vågrätt ut, hade du ett vattenpass?
Jajamensan, vattenpass och murarsnöre. Problemet är att marken är ganska ojämn men det största problemet var att vi använde av oss av markskruvar och insåg ganska snabbt att vi hade väldigt stenig underlag. Vi fick inte ner alla marskruvar till den höjd vi hade planerat för, fast vi använde oss av en sådan markskruvs maskin (typ "sluta gräv").
Hönsnät var en tanke men undrade om det fanns någon annan lösning som vi kanske inte har funderat på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.