Dizzy84 Dizzy84 skrev:
[länk]
Där ljög Jonny. Polisman filmade hela sträckan det gällde. Det fanns massvis med platser att stanna på. Men jonny ville köra fort.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Enda gången jag hört om en som fått köra för fort av folk jag känner var fd kollega som fick körning från akut till akut, där fick de tillstånd att ligga kloss på ambulans i 7 mil, handlade om ett liv där ena föräldern inte fick plats i ambulans men var tvungen att följa med. De låg i runt 160-200 hela vägen.
Då "känner" du två nu då. Jag har på order från polis kört i 170-180 för att möta en ambulans. Hade varit på fest ute i obygden vid en sjö. Kompis blir bistucken i halsen med påföljande kraftig allergisk reaktion.
Ambulansen är långt borta så fick order att bränna på gasen i botten och möta den.
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
Fujim Fujim skrev:
Då "känner" du två nu då. Jag har på order från polis kört i 170-180 för att möta en ambulans. Hade varit på fest ute i obygden vid en sjö. Kompis blir bistucken i halsen med påföljande kraftig allergisk reaktion.
Ambulansen är långt borta så fick order att bränna på gasen i botten och möta den.
Det är exemplariskt gjort för att rädda kompisen.
 
  • Gilla
Screew och 1 till
  • Laddar…
Hus tomte
MathiasS MathiasS skrev:
Dvs det gäller alltid när man är ute å kör i trafiken.

Övningskör med dottern nu (och själv på mc), det ger onekligen ett annat perspektiv på omgivningen. Helvete vad folk är dåliga på att köra.
hoppa upp i en lastbil så ska du verkligen få se vilka jä.la nötter d finns där ute..

Folk som tränger sej framför å glömmer bort trafikrytmen utan dom ska bara först. Å så många som håller på me sina telefoner e skrämmande
 
  • Gilla
Peter_Ker och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Det var mer så jag tänkte, vindfång.
Apropå vindfång, inte värsta (hoppas jag) men onödigt då det hade nästan varit bättre att köpa nya på plats då dessa soffor frun ville ha till husvagnen kostade 3-4 dl extra milen i motorvägsfart++ från Stockholm till Skamhed.

Bil med stora svarta soffor fastspända på taket, parkerad vid en bensinstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men framme i alla fall tillslut

Bil lastad med soffor på takräcket parkerad vid en lantlig tomt nära en sjö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Snodda från annat håll men fortfarande i Sverige + att det var företagslogga på både släp och bil…

varit med om detta för 20-25år sedan på E4an i södra Stockholm, så inget nytt fenomen jag vart inte ens förvånad då…helt klart värdig denna tråd oavsett

Trafik på E4:an med en bil som drar ett släp med företagslogga under en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 6 till
  • Laddar…
M Micke_xyz skrev:
Varför ska (nuvarande) ägare till bilen hängas ut? Brottsutredningar ska skötas av polisen, inte av nätforum.
När man kör på allmän väg ser vem som helst reg.nr och kan kolla upp ägaren. Självklart ska det vara lika OK att visa reg.nr i det här forumet. Ingen av oss gör en brottsutredning. Men det finns ingen lag som förbjuder publicering av bilars reg.nr. Annat om man tar bild på föraren och publicerar. Det torde vara brottsligt.
 
  • Gilla
Miljardprogram och 2 till
  • Laddar…
Varför?
 
Fairlane
S Saxdaling skrev:
När man kör på allmän väg ser vem som helst reg.nr och kan kolla upp ägaren. Självklart ska det vara lika OK att visa reg.nr i det här forumet. Ingen av oss gör en brottsutredning. Men det finns ingen lag som förbjuder publicering av bilars reg.nr. Annat om man tar bild på föraren och publicerar. Det torde vara brottsligt.
Nja, det kan nog faktiskt falla under GDPR. Det är en uppgift som kan användas för att identifiera en person. Vi vet iofs inte om det är ägaren som kör bilen, men det identifierar ändå ägaren. Risken att det skulle bli en GDPR-fråga ser jag som väldigt liten, men jag ser inte att registreringsnumret tillför något, så varför ens ta risken.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Nja, det kan nog faktiskt falla under GDPR. Det är en uppgift som kan användas för att identifiera en person. Vi vet iofs inte om det är ägaren som kör bilen, men det identifierar ändå ägaren. Risken att det skulle bli en GDPR-fråga ser jag som väldigt liten, men jag ser inte att registreringsnumret tillför något, så varför ens ta risken.
När du skriver så, då tänker jag så extremt som att tänk om personen som kör bilen lever skyddad, och den som letar känner igen bilen. Ser var bilden tagits och plötsligt hittar personen. Inte för jag tror många bilder här är sådana.
Men självklart behöver man inte kasta ut regnr hur som helst.

Men iallafall.
Min kamera hann inte med häromdagen. Såg en gammal volvo 245 med släp. Släpet överlastat med grenar och grönt. Taket på 245an var också överlastat och det både brett och högt. Bundet med balaband :D
Mitt i stan med.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Är en kanot, kajak, whatever båt, en last?
Tänkte mest att denna lilla bil som väger runt 800 kg kanske inte skulle ha den här stora "båten" på taket?
[bild]
Haha - det ekipaget såg jag på Gävlebro förra veckan så verkar ha tagit sig hela vägen hem
En svart klassisk bil med en stor vit kanot fastspänd på taket på en parkeringsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Fadai och 5 till
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Haha - det ekipaget såg jag på Gävlebro förra veckan så verkar ha tagit sig hela vägen hem
[bild]
Mini Cooper Roddster (y)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
mellansorken och 8 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Min kamera hann inte med häromdagen. Såg en gammal volvo 245 med släp. Släpet överlastat med grenar och grönt. Taket på 245an var också överlastat och det både brett och högt. Bundet med balaband
Hur vet du att släpet var överlastat?
Hur vet du att biltaket var överlastat?

Det går att lasta väldigt mycket grenar & ris på ett släp innan det blir överlast.

Vad har balsnöre för brottstycke?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Hur vet du att släpet var överlastat?
Hur vet du att biltaket var överlastat?

Det går att lasta väldigt mycket grenar & ris på ett släp innan det blir överlast.

Vad har balsnöre för brottstycke?
Inte överlass som i vikt. Överlass som i jättehögt över grindarna och jättebrett över grindarna. Och på bilen så hängde det över från bil till släp, på fronten hängde det ner över vindrutan. Och sen till sist över taket på sidorna :p

Hur mycket ett balaband tål vet jag ej. Det jag vet med balaband är att du inte kan spänna ner godset lika hårt som med ett spännband.
Men med tanke på hur bilen såg ut så var det mindre viktigt om de hade med sig allt vid slutmålet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.