Jag håller på att byta golv och tagit bort till golvspånet. Intill ytterväggen så ligger smala bitar och alla var inte spikade i kanten så jag tog bort en för att skruva istället. I golvreglarna har man sågat bort lite mot väggen och det är som en låda längs väggen. Där saknas också plast, som slutar 1 dm före kanten.
Upprivet golv med synliga golvreglar, isolering, och rörinstallation nära en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag ser inga fuktskador så är väl ingen fara (gammalt hus). Någon som förstår varför man gjort så? Mer än för att lägga vp-rör och ge mössen en motorväg.
 
Väldigt ovanligt att man ta plast på golv i äldre hus, skapar mer problem än gör nytta. Vad finns under golvet?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Väldigt ovanligt att man ta plast på golv i äldre hus, skapar mer problem än gör nytta. Vad finns under golvet?
Gammalt är ju relativt, men från -78 :D. Det är krypgrund med avfuktare.
Funderade i ett svagt ögonblick att även lägga nytt golvspån.
 
ser ut till att vara golvkasseter byggda på fabrik då lämnar man en remsa golvspån för att lägga ev rör till vvs o el ,gissningsvis är kasseterna 1200 mm breda borde synas på undersidan
 
  • Gilla
Divvi
  • Laddar…
Det stämmer nog. Syns inte på bilden, men är dubbla reglar vid nästa skarv.
Borde man ändå inte lagt plast innan man la på "locket"? Plast bara delvis känns som det kunde kvitta.
 
D Divvi skrev:
Det stämmer nog. Syns inte på bilden, men är dubbla reglar vid nästa skarv.
Borde man ändå inte lagt plast innan man la på "locket"? Plast bara delvis känns som det kunde kvitta.
jo det var nog meningen ,men någon tog en genväg, det ser inte ut till ha tagit någon skada av den avsaknade plasten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.