Sen Elfa och Farnell blivit fientliga mot småköp/privatköp så har jag gått över till mouser. Deras problem är att frakten kostar 200:- å andra sidan kommer det oftast snabbt och smidigt

Edit: Elfa säljer ju till privatkunder (men man måste göra ett konto) dock har de 250:- minorder samt 139:- +moms i frakt
 
Var har de lager, är det också USA? Vill helst slippa postnords avgifter.

Ja jag såg den där 250kr-gränsen hos elfa, exkl moms och frakt. Det gör det omöjligt att köpa bara en pryl för c:a 50kr.
 
Mousers pris inkluderar är tull och moms. Så du ska bara betala till mouser, och inga andra avgifter tillkommer.
 
  • Gilla
udihow
  • Laddar…
Nehe, det gick inte. Det smyger sig in en ytterligare avgift ändå precis innan man ska betala.
Skärmavbild som visar en oväntad momsavgift på 7,91 euro i kassan.
 
Hum.... 7 euro moms? Är det moms på frakten?

Jag får kolla på mina gamla kvitton.. Trodde 20 eur frakt var med moms. Synd att allt ska vara så dyrt.
Oavsett vad så är det nog så att DDP säger att du bara ska betala till säljaren och inte till postmord eller någon annan transportör.
 
Ja jag tycker det blev lite dyrt, 400 SEK för två potentiometrar.

Skärmbild av en online-faktura med varor kostandes 11,62 € och FedEx-leverans för 20 €.

Skärmdump av fraktalternativ med priser i euro för leverans av elektronikkomponenter.
 
electrokit.se brukar jag handla småelektronik ifrån. Kolla där.

Red. Äsch, det hade du ju redan gjort.
 
Jag hittade detta ställe
https://www.komponentshoppen.se/

Som verkar använda farnells lager men de lyckas ha rimliga priser? Beställde två pottar blev 214kr och 55 öre inkl. frakt.
 
  • Gilla
Anders243
  • Laddar…
För den som hittar detta i framtiden och kan jag tillägga att det tycks fungera med den beställda komponenten, BOURNS 91R1A-R22-B15L.
Lägena verkar ligga hyfsat rätt och motorn verkar gå stabilt, vid test utan vatten i vart fall.

Jag får tacka de som tipsade om 10k.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Komponentshoppen är den återförsäljare som farnell hänvisar till så de lär ha ett hyffsat samarbete.
Det är också arvtagaren till Microkit som var en mycket bra leverantör
 
E
Nu har du redan handlat men tipsar i alla fall:
https://www.tme.eu/se/
säljer till privatpersoner.
Frakt: 94 kr (upp till 30 kg)
 
Och om vi ändå samla tips: digikey.se

De tar 170:- i frakt om man inte handlar för minst 430:-, men är ju sen gammalt inriktade på hobbyister.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag älskar den beskrivningen. Drivkraften anges både i kg och i pund, märkspänning är 24 V fast den går på ett 12 V batteri, vikten (både brutto som netto) är 91 cm, hastigheten är knop per timme (oavsett typ av båt). Det som står vid "Garanti" betyder troligen: försök inte.
Nej det som står vid ”Garanti” betyder ”ett år” så detta är troligen en kvalitetsprodukt.
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.