Tycker att GD måste ta upp den amatörmässiga budgeteringen för varje projekt. Hur kan byggbranschen vara så in i he dåliga på att göra realistiska budgetar? Jag med mina ringa kunskaper och erfarenheter (utbyggnad av villa) killgissar efter att projekten presenterats betydligt bättre. Det senaste var ett skämt. Hur kan någon i sin vildaste fantasi tro att det går att bygga 400 arkitektritade kvadrat insprängt i berg för 12 mkr ... det är chockerande. Om det går som smort, aldrig under 20. Nu blev det 30. Tycker det är nästintill oansvarigt av GD:s att inte plocka upp den genomgående tråden.
 
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Efter att ha sett nedanstående samling på startsidan (det finns en fyrkantig solitär låda av Wingård också som inte kom med i bild) slogs jag av hur enskilt allt ligger. Knappt ett annat hus inom synhåll och än mindre att det lyfts fram att något är del av en mänsklig snarare än naturlig helhet.

Är det inte lite konstigt? Ser så många av oss idealen som solitärer i skogen snarare än som hus som konkurrerar och samspelar med andra byggnader? Jag finner i alla fall urvalen och vinklingarna lite enahanda.

Kollage av moderna hus i olika isolerade miljöer, från kamouflerade palats till fjällhyddor och marina boenden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.