R Ragganof skrev:
Hade ju varit kul, bara gul snö :p
Näää, var ett köpcenter. Blir ju bara runt 20 000 m2
He he 7000 liter. Jag har hittills fått upp 20 liter på fasaden. Surt om man skulle ha 8950 liter kvar i burken :)

Edit jag menade 8980 liter förstås i detta fiktiva men målande exempel.

Edit igen jag menar 6980 liter. För tidigt på morgonen :)
 
  • Haha
  • Gilla
Fario och 3 till
  • Laddar…
R Ragganof skrev:
Hade ju varit kul, bara gul snö :p
Näää, var ett köpcenter. Blir ju bara runt 20 000 m2
Detta är lite som när astronomerna säger "det är bara 6000 ljusår bort"
 
% #^%###%#5 skrev:
He he 7000 liter. Jag har hittills fått upp 20 liter på fasaden. Surt om man skulle ha 8950 liter kvar i burken :)

Edit jag menade 8980 liter förstås i detta fiktiva men målande exempel.

Edit igen jag menar 6980 liter. För tidigt på morgonen :)
Det är bra att ta till lite extra. Brukar alltid gå åt mer än de säger i färgaffären. :)
 
R Raynor skrev:
Efter ha köpt lite för många prov-burkar så föll mitt val tillslut på en färg från Jotun som heter Lätthet (0501-Y01R). Värd att kolla upp om man vill ha vitt hus men ändå lite varm ton i de.
Vi provmålade också, och vi är supernöjda med
ncs 0501-Y01R.
Egentligen tycker jag bäst om obruten vit - inomhus. Men den vackra kulören RAL-9010 på aluminiumdörrarna såg nikotingul ut när fasaden målades med obruten vit.

Vid provmålning fann vi att
  • Villavit NCS 0502-Y08R motsvarar RAL9010 perfekt, men huset blev aningens för mörkt/något beige.
    - Vi provmålade både RAL9010 och Villavit intill varandra och såg ingen skillnad alls, (brutna i 1 liter vardera av Jotun Demidekk Ultimate)

  • Obruten vit - vacker färg men bländar mycket i sol och altandörrens vackra kulör RAL9010 blev istället nikotingul intill.
  • Funderade på 0500-N ”Klassisk vit” som är på altandörrens insida, men den var aningens för kallt vit utomhus.

  • Lätthet ncs 0501-Y01R är perfekt vit med aningens värme. Något ljusare än RAL9010 utan att förändra upplevelsen av denna, de kompletterar varandra bra.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.