Det känns hemskt men ibland gör vänner och bekanta roliga missar som man bara inte kan låta bli att skratta lite åt. Dom skrattar väl åt mina misstag som när jag slant med skruvdragaren och skruvade fast min tumme… men det är en anna historia…

En par vänner till oss har precis köpt ett gammalt hus och börjat renovera. Jag rekommenderade dom att sätta microlitväv på gipsen innan målning. Fick ta emot flera samtal av min kompis som tyckte det var så svårt att få upp den snyggt, samt att den sög så kopiösa mängder lim. När han sedan slulle måla hade han slukat en 10 liters färgburk per kvatratmeter bara för grundning, sa han.

Jag undrade vad det var för monsterväv han köpt och ha berättade att den hade han inhandlat på Byggmax. Jag har även använt deras microlit/målarfilt och inte tyckt den sugit så mycket. När jag väl kom ut till deras hus så fick jag mej dock förklaringen. Han hade köpt byggmax geoduk istället för microlit/målarfilt. Tacka farao att den sög lim och färg… :) Den var ju lite bredare så då skulle det inte bli lika många skarvar. Jag kunde inte låta bli att skratta… :) :) :)

mvh plexi
 
Hahaahhahahahaha Man kan ju inte låta bli att skratta.....
 
DÅ slipper han ju ogräs på väggarna i allafall!!! HA HA HA HA!!!
 
Hmmmm............
märker att jag har en del att lära. Kommer förhoppningsvis att uppskatta historien i en framtid när jag byggt hus och satt mig in i olika vävars egenskaper.
Ska spara den till dess :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.