Precis flyttat in i ett radhus byggt 1907 och börjat inleda lite små projekt och fler ska det bli :)

Grinden på framsidan ser i dagsläget ut så här:

222-E8820-F5-AE-431-A-8-D76-6769-E496-FDC3.jpg

FD69272-A-7-BA0-4215-A08-B-57273-D2-E3-C9-C.jpg

32-B3-B4-FB-9185-4-CAD-9937-FEB327-BFBF61.jpg

Nuvarande lösning på grindlås fyller ingen funktion då avståndet till grindstolpen är för långt. Jag kan givetvis flytta stolpen eller skaffa en längre grind men jag mottar gärna andra förslag som är tidstypiska :)
 
Düsseldorff
Grindlåset är tidstypiskt och kanske till och med original. Det finns ingen annan lösningen med den typen av lås än att flytta stolpen (gör inte det) eller att bygga en ny grind. Om du väljer det senare kan du ju bygga en tidstypisk grind också.
 
  • Gilla
papayagirl
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Grindlåset är tidstypiskt och kanske till och med original. Det finns ingen annan lösningen med den typen av lås än att flytta stolpen (gör inte det) eller att bygga en ny grind. Om du väljer det senare kan du ju bygga en tidstypisk grind också.
Tack för inlägget. Det lutar åt en ny grind. Vet du möjligtvis hur de tidstypiska såg ut?
 
En sån här grind av sekelskiftesmodell skulle passa fint, då du redan har ett fint staket i den stilen.
Tvådelad gammaldags trägrind med slitet vitt färgsläpp och rostiga beslag, stående mot en ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grinden går naturligtvis att göra i ett stycke så du kan använda ditt fina grindlås, istället för att ha en tvådelad som på bilden.

Vore jag dig skulle jag även flytta postlådan en bit så den inte skymmer grindstolpen.
 
Redigerat:
  • Gilla
papayagirl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.