Hej,

Tänkte kolla om någon vet om det går att köpa separata bakelithylsor för gamla funkishantag?

Tanken är att endast byta skälva hylsan för att slipa byta hela handtaget.
 
Jag letar efter 12 st hylsor.
 
För att förtydliga rör det sig om innerdörrshandtag.
Hylsorna behöver inte nödvändigtvis vara tillverkade av bakelit.
 
Jag har ett gäng hylsor av något ädelträslag. Jag kan kolla närmare om det är av intresse.
 
  • Gilla
Byggarbollaren
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har ett gäng hylsor av något ädelträslag. Jag kan kolla närmare om det är av intresse.
Hej Såg denna gamla tråd. Har du fortfarande hylsor kvar??
Hälsningar Karin
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Visst!
Oki! :D Behöver 6 st. Har du möjlighet att skicka en bild? Och mått? Pris?
 
B Byggarbollaren skrev:
Oki! :D Behöver 6 st. Har du möjlighet att skicka en bild? Och mått? Pris?
Samling av möbelhandtag: vita möjliga bakelithandtag, trähandtag i möjlig mahogny i svart låda och ett snett i glas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min "samling". Dom vita är troligen bakelit. Jag tror att handtagets ändhylsa kan skruvas av. En bakelithylsa har lite vit färg på undersidan.
Dom i trä är 95 mm långa och centrumhålet är på 9 mm. Du ser det på den som står snett i glasbägaren. Vet ej vad för träslag men gissar mahogny.
30 kr/st.
Mvh
 
T Thomas_Blekinge skrev:
[bild]
Min "samling". Dom vita är troligen bakelit. Jag tror att handtagets ändhylsa kan skruvas av. En bakelithylsa har lite vit färg på undersidan.
Dom i trä är 95 mm långa och centrumhålet är på 9 mm. Du ser det på den som står snett i glasbägaren. Vet ej vad för träslag men gissar mahogny.
30 kr/st.
Mvh
Stort tack för bild! Tyvärr är det fel form, söker helt raka hylsor i funkisform. De vita bakelit är ju kanon men behöver tre uppsättningar. Dörrarna är samlade i samma hall. Jag får leta vidare. Men återigen stort tack!
 
T Thomas_Blekinge skrev:
[bild]
Min "samling". Dom vita är troligen bakelit. Jag tror att handtagets ändhylsa kan skruvas av. En bakelithylsa har lite vit färg på undersidan.
Dom i trä är 95 mm långa och centrumhålet är på 9 mm. Du ser det på den som står snett i glasbägaren. Vet ej vad för träslag men gissar mahogny.
30 kr/st.
Mvh
Hej, hittade precis denna tråd. Har du kvar de vita handtagen i bakelit? Kan du tänka dig att sälja dem och om ja även posta dem (jag betalar självklart porto)?
Du har möjligtvis inte några tillhörande långskyltar?
 
C.E-L C.E-L skrev:
Hej, hittade precis denna tråd. Har du kvar de vita handtagen i bakelit? Kan du tänka dig att sälja dem och om ja även posta dem (jag betalar självklart porto)?
Du har möjligtvis inte några tillhörande långskyltar?
Jag ska kolla upp för långskyltar. Visst kan jag skicka.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag ska kolla upp för långskyltar. Visst kan jag skicka.
Tack . Va skulle du vilja ha för båda handtagen samt eventuella långskyltar?
 
Låt mig titta först vad jag har.
 
Slitna dörrhandtag i mässing med beige handtagsdelar och motsvarande metallplatta till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är vad jag har. Litet slitet. Du kan få allt för 200 kr+ porto (runt 70 kr). Men överväg att köpa nytt för några hundralappar mer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.