6 378 läst · 53 svar
6k läst
53 svar
Partner åkgräsklippare B&S spökar.
under flottörkoppen så sitter det en magnetventil.. de där har en förmåga att krångla..
Jag brukar byta till en utan på kunders maskiner..
Du har en luft/bränsle skruv med 3kantig form i svart plast på förgasaren.. Där kan du skruva och se om den går bättre.
Jag brukar byta till en utan på kunders maskiner..
Du har en luft/bränsle skruv med 3kantig form i svart plast på förgasaren.. Där kan du skruva och se om den går bättre.
Under koppen är det en strömkabel.Maskintok skrev:
Nikki tror jag det är.
Medlem
· Blekinge
· 10 232 inlägg
Jag tror fortfarande på ångblåsor. Ganska vanligt.
Läs här:
Why Does my Lawn Mower Engine Stall When it Gets Hot? | Hunker
Läs här:
Why Does my Lawn Mower Engine Stall When it Gets Hot? | Hunker
Nja det där är inte alls vanligt och speciellt inte i länder där man kör med antingen Alkylat eller inslag av etanol i bränslet.T Thomas_Blekinge skrev:
Det är inte ånga utan problemet är att det finns avlagringar eller beläggningar som skapar dessa fenomen i förgasaren.
I en bränsletank så ökar trycket mer än avluftningsventilen hinner med vid Defekt ventil.
står i texten hur man blir av med detta.J Jimmy Nilsson2 skrev:
Så.
1. har du ett högt pysande ljud när du öppnar tanklocket, och kan du se nivån stiga eller sjunka under denna manöver?
om inte, gå vidare..
2. har du kollat förgasaren?
Fanns där avlagringar?
var allt annat bränsle rent?
Isåfall gå vidare..
Dessa motorer skulle gå sämre på låga varv än höga och de skulle dessutom inte få jämnt och fint.. Utan vantra upp och ner konstant..
Medlem
· Blekinge
· 10 232 inlägg
På svenska heter det ånglås. Man kan googla.
Medlem
· Blekinge
· 10 232 inlägg
OK. Kanske utländska företag planerar ett ånglås-angrepp på Sverige? Vi släpper det.
nejT Thomas_Blekinge skrev:
Men samma myter kom över att Alkylat skulle få din motor att explodera
etanol fick förgasare att vittra sönder och att ALL plast i motorn skulle gå sönder..
ånglås skulle bli ett stort problem, men sanningen är att det inte alls är ett stort problem sedan man 1987 monterade in en vevhus ventilation i dessa små motorer..
folk vet dock inte vart den sitter..
Och kallar dessa felaktigt för dekompventil..
Finns inga såna på en liten klipparmotor..
Däremot på de större snöslunga motorerna så finns en liten hjälpreda..