jackt jackt skrev:
Bridge city tools är ett kinesiskt bolag med tillverkning i kina sedan 5-7 år sedan. Allt de skickar kommer från kina.
Oj, det var inte vad jag trodde! Såldes till ett Kinesiskt företag 2018. Undrar om/hur det påverkat filosofi och kvalité.
 
H HökMartin skrev:
Oj, det var inte vad jag trodde! Såldes till ett Kinesiskt företag 2018. Undrar om/hur det påverkat filosofi och kvalité.
Det är fortsatt hög kvalitet, grundaren är fortsatt involverade i tillverkning osv. Men problemet de har haft är de höga frakterna senaste året. Tror deras försäljning blivit lidande. Så de har haft ”rea” på olika saker varje vecka typ. Så finns det i Europa, så blir det billigare att köpa tror jag.
 
  • Gilla
man_dizel och 1 till
  • Laddar…
Det är inget verktyg men ifall man letar efter badrumsfläkten Fresh Intellivent Sky så kan man prismatcha den från proffsmagasinet mot Hornbach. Borde ge ett pris på 1460kr/st mot billigaste 1622kr enligt prisjakt :)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Q Adde byggahus skrev:
Bosch GTS 10 XC bordssåg för 6891:-

[länk]
Någon som vet vart man kan köpa en ny originalklinga till 10xc:n? Slog på nummret men får inte upp någon på nätet:thinking:(?). Är en 24T
 
j.erkers
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Någon som vet vart man kan köpa en ny originalklinga till 10xc:n? Slog på nummret men får inte upp någon på nätet:thinking:(?). Är en 24T
Här har du den. https://www.proshop.se/Cirkelsaagar...a-254261630-T24-254-x-2616-x-30-mm-24/2837077
Kanske går att hitta nån krona billigare i Tyskland om du villhöver nåt mer på samma gång. :)

Ofta får man bättre träffar om man skriver ihop art.nr, som i det här fallet är: 2608838412
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
j.erkers j.erkers skrev:
På DUAB kanske. Filtrerat lite och det finns även andra märken som har passande klingor: [länk]

Edit: Du vill säkert ha en fullstor klinga och det finns också: [länk]
Den under i länkningen är till en klinga som är lite tunnare, avsedd för sladdlösa bordssågar.
Både skären och klingans stam är tunnare.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Här har du den. [länk]
Kanske går att hitta nån krona billigare i Tyskland om du villhöver nåt mer på samma gång. :)

Ofta får man bättre träffar om man skriver ihop art.nr, som i det här fallet är: 2608838412
Tackar(y)
 
j.erkers
FredrikR FredrikR skrev:
Den under i länkningen är till en klinga som är lite tunnare, avsedd för sladdlösa bordssågar.
Både skären och klingans stam är tunnare.
Klingtjockleken är väl densamma, 1,6 mm i båda fallen. Däremot är skärbredden ani gen mindre på de jag länkade till.
 
j.erkers j.erkers skrev:
Klingtjockleken är väl densamma, 1,6 mm i båda fallen. Däremot är skärbredden ani gen mindre på de jag länkade till.
Ja det stämmer, jag som förväxlade stambredden (y)
 
Behöver du inte just en orginal så köpte jag en CMT när jag hade samma såg. Bra priser hos MobilTechnica i italien.
 
R Riala skrev:
Kan man ha för många bitssatser?
[länk]
Flatborrarna i det kittet använder jag mycket när det skall skivas och dra slang, tycker att de är riktigt bra
 
  • Gilla
Ironside och 2 till
  • Laddar…
Spelar ingen roll hur många bitsatser man har, just den biten man behöver har plötsligt just då fått fötter ändå :p
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.