Hej.
Jag har fläckar på min nya diskbänk från Furhoffs.
Vi har bott i huset och använt diskbänken i ca 3 veckor och dessa fläckar har uppdagat sig mer och mer på diskbänken sedan vi flyttat in.

Fläckarna är orange/gula till färgen och finns över i stort sett hela diskbänken. Se bilder för fläckar.
De går bort när man med kraft torkar av området, men då blir det en färgskiftning just där jag skurat så det vill jag inte göra.
Jag har ett diskställe där jag ställer ren disk och jag ställer inget varmt på den.

En annan sak är att det även blir märken av vanliga vattenglas som ställts på bänken inför att de ska diskas. Jag tänker att en diskbänk är till för avlastning av disk så förstår inte varför det blir märken av allt, inklusive vatten.

Tacksam för svar.
 
  • En rostfri ståldiskbänk med flera orange/gula fläckar och fina repor över ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en grå diskbänk med synliga orange/gula fläckar och skuggebildningar av vattenglas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en ny diskbänk med orange/gula fläckar och skiftningar över ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
A Antsta skrev:
Hej.
Jag har fläckar på min nya diskbänk från Furhoffs.
Vi har bott i huset och använt diskbänken i ca 3 veckor och dessa fläckar har uppdagat sig mer och mer på diskbänken sedan vi flyttat in.

Fläckarna är orange/gula till färgen och finns över i stort sett hela diskbänken. Se bilder för fläckar.
De går bort när man med kraft torkar av området, men då blir det en färgskiftning just där jag skurat så det vill jag inte göra.
Jag har ett diskställe där jag ställer ren disk och jag ställer inget varmt på den.

En annan sak är att det även blir märken av vanliga vattenglas som ställts på bänken inför att de ska diskas. Jag tänker att en diskbänk är till för avlastning av disk så förstår inte varför det blir märken av allt, inklusive vatten.

Tacksam för svar.
Kontakta Furhoffs och prata med dem.
 
BirgitS
Färg är ju svårt att se via kamera och bildskärm. Verkar de rostfärgade?
Har Furhoffs någon skötselanvisning som du kan få något tips ifrån?

Nu verkar de ju ha semesterstängt men annars hade jag föreslagit att du hade kontakt dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.