Jag vill tipsa om att de så kallade Bogranskarna jämför kataloghus i dagens (25/3) hemmabilaga. Jag tyckte det var mycket intressant att läsa deras synpunkter och jämföra husen.
 
Skulle du kunna referera vad som stog där för oss 7,5 miljoner som inte bor i Sydsvenskans upptagningsområde :)
 
Tyvärr, det är ett 4-sidigt uppslag, så det får inte plats här. Men Sydsvenskan finns att köpa i de flesta större städer - även i Stockholm - :) så den borde gå att hitta.

Bogranskarna har tittat på en modell respektive av Götenehus, LB-hus, Örement, Älvsbyhus, Västkustvillan, Trivselhus, Eksjöhus, Myresjö och A-hus. De tittar främst på planlösning och standard.
 
Hmmm, det är 7 mil till Stockholm men de kanske har den på pressbyrån vid stationen. Ska kolla där, det låter intressant. Fler av de husleverantörer vi kollar på finns med.
Tack för tipset!
 
Kanske lägger de ut reportaget på sin hemsida så småningom. (Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt - Sydsvenska Dagbladet Snällposten) Kan i alla fall berätta att Västkustvillan och LB-hus fick högst betyg. Alla hus har dock sina fördelar. Det är intressant att läsa arkitekternas synpunkter, även om planlösningar går att ändra. Hoppas du hittar tidningen. (Pm:a mig din adress annars så kan jag skicka den med snigelpost.)
 
Ingen tidning på Pressbyrån i går men i dag hade de lagt upp artikeln på hemsidan.
Ska läsa på någon rast.
Tack för tipset!
 
Här är direktlänken --> Länk
 
Tack!
Hur var inflyttningsfesten?

Måste ju tillägga att testet inte har ett dugg med kvalitet att göra annat än planmässigt. De har endast varit i Götenehuset och kollat, de andra har de bara sett på papper.
Jag skulle önska mig en seriös jämförelse där man kolla byggmaterial, standardutrustning, ekonomi och finish men det blir väl för komplicerat.
 
Festen var lång, rolig, spännande och alldeles, alldeles underbar..... ;)

Rapport samt bilder kommer på hemsidan inom kort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.