Någon som har bra koll om märket Meec Tools skruvdragare på Jula. Är det ett bra märke ?
Var bra pris 599 för en sån skruvdragare.
Är den duglig för altanbygge, går den tyst?
Stark osv?
 
Det är deras eget märke. I nivå med clasohlsons cotec. Enligt mig helt okej kvalité till det priset. Men många tycker nog att det är på tok för enkla maskiner. Jag har deras billigaste maskin. Det har hängt med ett tag nu.
 
Unikt namn
Meec håller väldigt ojämn nivå. Vissa saker fungerar bra medan andra behöver bytas flera gånger under innan man hittar ett vettigt exemplar.

Jag vet inget om kraften i maskinen, men jag skulle mentalt förbereda mig på att skruvdragaren går sönder under första arbetsdagen och behöver bytas. Byten brukar ofta gå bra, men man tappar ju lite tid på resan dit.

Har du långt till din jula butik skulle jag snegla på andra märken.
 
Har ett antal meec multiseries 18v maskiner i stugan som jag köpte på rea å för mig har det fungerat bra. Det jag märkt är att tex mutterknackarn nog inte drar dom nm dom utlovar men funkar för mig. Sen köpte jag den dyrare skruvdragaren med slagfunktion å 45nm för lite mer kraft....
 
De gråa meec-grejorna är av enklare utförande. De röda ska ha en bättre kvalité. Har använt två av de röda skruvdragarna under några år, inget att anmärka på.
 
Beställde just en Makita DF0300 från Verkter. Det är en borrskruvdragare med sladd. Så slipper man ladda hela tiden och har samma kraft hela tiden. makita_df0300_elskruvdragare_108185_p1.jpg
 
E
K Klicka skrev:
Beställde just en Makita DF0300 från Verkter. Det är en borrskruvdragare med sladd. Så slipper man ladda hela tiden och har samma kraft hela tiden. [bild]
Med sladd?? :lying:

Kan du inte returnera den?
 
  • Gilla
Degerlunden och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Med sladd?? :lying:

Kan du inte returnera den?
Jag vill ju ha en med sladd slippa ladda hela tiden.
 
Jag har som enda skruvdragare haft en grön Bosch i ca 20 år, men nu föll den ner från taket och sprack.:cry:
Förslag på vad man ska köpa för ersättare? Jag har inte byggt upp något stall med maskiner med likadana batterier, så jag är inte låst till sånt.
 
E
K Klicka skrev:
Jag vill ju ha en med sladd slippa ladda hela tiden.
Jaha. Tänker att det är bättre att laddaren har sladden i hela tiden än maskinen. Men beror kanske på va ddu använder den till.
 
E etompau skrev:
De gråa meec-grejorna är av enklare utförande. De röda ska ha en bättre kvalité. Har använt två av de röda skruvdragarna under några år, inget att anmärka på.
Det är just den röda jag tittat på. Hur är ljudnivåmässigt ? Låter den mycket eller går den tyst?
 
N NicklasK skrev:
Det är just den röda jag tittat på. Hur är ljudnivåmässigt ? Låter den mycket eller går den tyst?
 
E El-Löken66 skrev:
Med sladd?? :lying:

Kan du inte returnera den?
Ja jag är lika ckockad
 
  • Gilla
Klicka
  • Laddar…
N NicklasK skrev:
Någon som har bra koll om märket Meec Tools skruvdragare på Jula. Är det ett bra märke ?
Var bra pris 599 för en sån skruvdragare.
Är den duglig för altanbygge, går den tyst?
Stark osv?
Den kommer nog inte orka.
Om du ska bygga en altan och behöver en stark skruvdragare, lägg några spänn på en bra skruvdragare direkt.
Gå inte på tex Bauhaus eller Hornbach dom har alltid högar med dragare till nedsatt pris.

Även om denna inte är den bästa dragaren så hade jag nog helre köpt den.
https://www.xlbygg.se/produkt/borrskruvdragare-18v-ds18djl-15ah-hikoki/?article=4966376310845
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
Den kommer att orka. Även deras billiga enväxlade gråa orkar en hel del. Att skruva trall är ett lätt jobb. Stommen är något segare. Men inte extremt. Man klarar dig utan proffsmaskin. Även om de i allmänhet är trevligare att jobba med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.