Någon?
 
Rickard.
K Kalmarkille skrev:
Någon?
Plocka fram eller googla fram handboken (finns säkert på nätet någonstans) och läs igenom steg för steg hur man gör och avgör själv om det är något du vill ge dig på. Jag har bara bytt på rider och jag upplevde det som genomtänkt och enkelt.
 

Bästa svaret

A
K Kalmarkille skrev:
Någon som vet om det är mycket jobb att ta bort klippaggregatet för ett knivbyte?
Vill inte börja lossa sprintar o remmar förrän jag vet att jag får ihop grejorna rätt sen, o inom rimlig tid.

Nej nej nej
låt bli bordet.

lyft klipparen fram eller kör upp den på en ramp.

Ta sedan en träbit och lås knivarna med eller mutterknack.
svårare än så är de inte.
 
  • Gilla
Kalmarkille
  • Laddar…
A
Rickard. Rickard.ag skrev:
Plocka fram eller googla fram handboken (finns säkert på nätet någonstans) och läs igenom steg för steg hur man gör och avgör själv om det är något du vill ge dig på. Jag har bara bytt på rider och jag upplevde det som genomtänkt och enkelt.
Samma sak här..
Kör upp den så bordet är i luften en bit, så går det på några minuter..
 
Rickard.
Maskintok skrev:
Samma sak här..
Kör upp den så bordet är i luften en bit, så går det på några minuter..
Minns jag rätt var det 2 sprintar sen kunde man bara vika upp bordet 90° framåt. Inte för att det var särskilt relevant här utan jag tänkte bara att det troligtvis också var genomtänkt på ts maskin.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Rickard. Rickard.ag skrev:
Minns jag rätt var det 2 sprintar sen kunde man bara vika upp bordet 90° framåt. Inte för att det var särskilt relevant här utan jag tänkte bara att det troligtvis också var genomtänkt på ts maskin.
En fjäder... ett stag för höjdinställningen.
Och sedan av med remmen..
ryck till och bordet åker fram, sedan lyfter man.. (y)
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
A
Rickard. Rickard.ag skrev:
Minns jag rätt var det 2 sprintar sen kunde man bara vika upp bordet 90° framåt. Inte för att det var särskilt relevant här utan jag tänkte bara att det troligtvis också var genomtänkt på ts maskin.
Nä tyvärr inte..
Dessa maskiner är riktigt till krånglade...
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Rickard.
Maskintok skrev:
En fjäder... ett stag för höjdinställningen.
Och sedan av med remmen..
ryck till och bordet åker fram, sedan lyfter man.. (y)
Så kanske det var. Har inte bytt sen jag flyttade hemifrån men hade då inga problem med att göra det själv i tidiga tonåren när jag började byta och slipa knivarna själv.

Vissa somrar hade vi väldigt otur med knivarna och jag kan absolut inte ens tänka mig tanken att det berodde på operatören ;)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Rickard. Rickard.ag skrev:
Så kanske det var. Har inte bytt sen jag flyttade hemifrån men hade då inga problem med att göra det själv i tidiga tonåren när jag började byta och slipa knivarna själv.

Vissa somrar hade vi väldigt otur med knivarna och jag kan absolut inte ens tänka mig tanken att det berodde på operatören ;)
:rofl: näpp alltid knivarnas fel;):cool::rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.