Hej,

kommentera gärna det förslag på kök vi fått av Kvänum. Alla bilder bilder finns på Villa Stocksund

Tack!
 
  • BrobyPerspektiv1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brobyperspektiv2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Planlosning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Övriga bilder.
 
  • Vy2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!

Personligen så tycker jag det är ett väldigt fint kök som samspelar fint med husets karaktär. Utan att veta om vilka avstånden är och hur det kan upplevas i verkligheten så känns det på ritningen som att bardisken/frukostdelen (?) kommer att vara i vägen. Dvs något som man springer in i eller irriterar sig på att man måste runda.
Men det betyder inte att det nödvändigtvis behöver vara så. Dock skär den av den fina matplatsen från resten av husets funktioner. Men det är kanske så ni vill ha det.

Vad är det för kök? Går luckorna i liv?
 
Det är ett Broby-kök. Här kommer lite bilder.
 
  • medium_Sundby_Rokgra-4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • medium_Sundby_Rokgra-5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • medium_Sundby_Rokgra-6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ni fått någon prisuppggift på detta fina högkvalitetskök?
 
jag har hört att det är inte bra med ugnen precis brevid kyl eller frys. Värmen från ugnen skadar isoleringen på kylen samt högre energikostnader eftersom kylen måste jobba mer.

priset hade varit intressant......mycket fint.

//Johan
 
Ugnar idag är så välisolerade så det spelar ingen roll. De är ej "överdrivet" varma på sidorna. Såvida man ej kör 275 grader i 6-9 timmar. Då blir det varmt...

SNYGGT KÖK! LUftigt och öppet. Ska du ha spotlights?
 
Hej!

Jag tycker också att det ser väldigt snyggt och trevligt ut!
Om ni är osäkra på bardiskens vara eller inte vara så skulle ni ju kunna köra en klaff-variant av den så att den går att fälla ner. Den har ju ändå inga skåp under.

/pinebar
 
Vet ej vilken belysning vi ska ha i köket, mer än att vi ska ha spottar över bänkskivorna. Gillar spottar, men inte när det är för många.
 
A
En sak som slog mig är att när det inte är skåp under bardisk är att man luras av att ta den "närmaste vägen" för att man ser golvet. Tänker man efter så tar man ju alltid den kortaste vägen, både ute och inne. superfint för övrigt!
 
Hemmakatten
Tycker inte de rostfria kyl- o frysskåpen passar in i stilen. Kan ni inte ha heltntegrerade skåp, dvs.med snickerilucka.

Bardisken känns inte heller helt rätt. Den är störande på nåt sätt även om jaginte kan sätta fingret direkt på exakt vad det är. Möjligtvis att den inte har skåp inunder och även för att den skymmer både dörr och köksskåpen bakom. Måste ni ha den? Skåpen går ju ändå i en liten vinkel ut från väggen. Räcker inte det för avställningsyta? Eller hade ni tänkt ha barstolardär också?
 
Hemmakatten skrev:
Tycker inte de rostfria kyl- o frysskåpen passar in i stilen. Kan ni inte ha heltntegrerade skåp, dvs.med snickerilucka.

Bardisken känns inte heller helt rätt. Den är störande på nåt sätt även om jaginte kan sätta fingret direkt på exakt vad det är. Möjligtvis att den inte har skåp inunder och även för att den skymmer både dörr och köksskåpen bakom. Måste ni ha den? Skåpen går ju ändå i en liten vinkel ut från väggen. Räcker inte det för avställningsyta? Eller hade ni tänkt ha barstolardär också?
Vi skulle kunna ha helintegrerade kyl och frys, men frågan är om det inte blir för mycket snickerier. Min kära hustru vill ha en bardisk med barstolar. Så det måste det bli.
 
Hemmakatten
Tycker inte alls att det blir för mycket snickerier. Det är ett vackert kök med vackra snickerier ni kommer att få. Att ha hela väggen, förutom ugn o mikro, i samma stil/snickerier komma att upplevas som enhetligt och lugnt.

Okej, bardisk med barstolar förstår jag att det blir. Men kanske ni kan runda av hörnorna på bardisken så harmoniserar det bättre medköket i övrigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.