Sitter och grunnar på om man inte skulle göra om garageuppfarten så småningom och lägga sten. Idag är det en grusad uppfart (och har så varit i 33 år). Funderar på hur noggrann man måste vara med underarbetet. Det lär ju vara ganska bra packat redan eller vad tror ni?

Mvh. Robert
 
Jag var hemma hos en kompis idag som hade gjutit en betongplatta på uppfarten, som de sedan stansat med en platta för att få en skifferliknande uppfart. (under gjutningen av plattan)

Resultatet blev mycket bra, och om jag skulle göra om vår framsida så skulle detta ligga på topp. Dels för att man kunde få lite olika mönster, samt att man slipper rensa ogräs mellan stenarna ;) (kanske något att tänka på)

För att svara på din egentliga fråga så är grundarbetet alltid viktigt. Jämna till så att det verkligen är slätt. Ut med en markduk och sedan på med stenmjöl (över planerad yta). Har du tillgång till "padda" så kör över området ett par gånger, om inte så kan du nog vara ganska lugn ändå...

Som du säger har grusen legat där ett par år och packats ganska rejält.

Nu är jag inte stenläggare till yrket utan har endast gjort en del jobb till vänner och bekanta. Den första uteplatsen gjorde jag för tre år sedan och den ser fin ut än idag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.