Vad kan den här ledningen vara? Detta bör vara dricksvatten men det kan väl ändå inte stämma? Kan man ha det så grunt? Ligger direkt under reglarna till trallen.

Ingen på ledningskollen vill kännas vid den.

Går vidare till grannen.

Okänd ledning i grus under trallens reglar, går mot grannens hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad finns det för byggnader mm på tomten?
Vart leder ändarna?

Troligen sommarvatten till något.
 
är det en villa eller sommarstuga ?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Vad finns det för byggnader mm på tomten?
Vart leder ändarna?

Troligen sommarvatten till något.
Bara året-runt villor här ute. Ändarna har jag inte koll på eftersom det skulle kräva en massa uppgrävande av gräsmattan.
 
Troligtvis är det sommarvatten, nu vet jag inte var du bor men det lär frysa vintertid. Har du pratat med grannen eller tidigare ägare? Finns det någon vattenförening eller liknande i grannskapet?

Jag skulle gissa på sommarvatten eller att man har använt slangen som skyddsrör till något annat, antingen fiber eller el.

Ta ett litet borr (~2mm) och borra försiktigt igenom slangen, kommer det vatten då vet du var det är, annars får man försiktigt kapa röret för att de vad som ligger däri.
 
Har du kollat i källare/krypgrund/etc efter liknande slang?
 
N NoOne2k skrev:
Troligtvis är det sommarvatten, nu vet jag inte var du bor men det lär frysa vintertid. Har du pratat med grannen eller tidigare ägare? Finns det någon vattenförening eller liknande i grannskapet?

Jag skulle gissa på sommarvatten eller att man har använt slangen som skyddsrör till något annat, antingen fiber eller el.

Ta ett litet borr (~2mm) och borra försiktigt igenom slangen, kommer det vatten då vet du var det är, annars får man försiktigt kapa röret för att de vad som ligger däri.
Jag hade också gissat på el till nåt på tomten som de satt i fel rörtyp men det går in till grannen så det känns osannolikt. Grannen vet inget om vad det är. Att göra hål i det hela är jag inte modig nog för

Har kollat den med en som mäter om det ligger spänning på den och det gör det ivf inte.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Har du kollat i källare/krypgrund/etc efter liknande slang?
Det är platta på mark.
 
Rickard.
Fiber?

Min ligger i svart slang väldigt lik pem. (eller det kanske är pem)
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Fiber?

Min ligger i svart slang väldigt lik pem. (eller det kanske är pem)
Företaget som äger den säger att den går in via gatan enl ledningskollen. Men det kan ju vara fel. Dock är trallen äldre än fiberanslutningen.
 
Kan tillägga att om man skakar på den låter det som om det ligger något i den som har något mindre dimensioner än den yttre och är metalliskt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.